لوله ها استوانه هایی تو خالی هستند که برای انتقال مایعات، گازها و در برخی موارد برای انتقال جامدات و… از آن ها استفاده می کنند.

لوله ها جز مهم ترین تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی، صنعت نفت و گاز، ساخت سازه های مختلف ازجمله گلخانه، ساختمان سازی و… کاربرد دارند.

لوله ها انواع مختلفی دارند که در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای متفاوتی دارند. لوله ها معمولا به صورت فلزی (آلومینیوم، فولاد و…) غیرفلزی (پلاستیک، شیشه و…) تولید می شوند. از لوله ها معمولا برای انتقال گازها و مایعات استفاده می کنند.

لوله بدون درز

لوله ها انواع مختلفی دارند که چند نمونه از آن ها شامل لوله گالوانیزه سبک، لوله گالوانیزه سنگین، لوله گلخانه ای، لوله درزدار، لوله مانیسمان و… می باشد.

لوله ها از نظر درزدار بودن یا نبودن به دو دسته لوله درز دار و لوله بدون درز تقسیم می شوند. لوله های بدون درز با نام لوله مانیسمان نیز شناخته می شوند که دارای ویژگی های مختلفی هستند. لوله های بدون درز به صورت ویژه تولید می شوند و فرآیند تولید آن ها با لوله های درز دار متفاوت می باشد.
این لوله ها کاملا یکدست هستند و هیچ گونه جای جوش و درزی روی آن ها وجود ندارد. لوله های بدون درز معمولا از فولاد ساده کم کربن ساخته می شوند و داخل و سطح آنها را با مواد مختلف در برابر زنگ زدن مقاوم می کنند. در ادامه راجع به روش ها و مراحل تولید لوله مانیسمان صحبت خواهیم کرد.

لوله های مانیسمان از شمش های فولادی ساخته می شوند. برای ساخت لوله مانیسمان شمش فولادی را برش زده و در کوره ای با دمای بالا قرار می دهند. زمانی که فولاد به مرحله ی سرخ شدن رسید با استفاده از دستگاه الانگیتور سطح شمش ها را گرد می کنند و سپس شمش را به وسیله ی لخ پرس سوراخ می کنند. برای سوراخ کردن لوله، سنبه را به طرف لوله شلیک می کنند. پس از آن نیز لوله را به وسیله ی ابزار مختلف صاف و یکدست می کنند. در مرحله ی بعد سنبه را از داخل لوله خارج کرده و لوله را تحت کشش قرار می دهند. کشش لوله تا جایی انجام می شود که لوله به اندازه ی دلخواه برسد. در مراحل آخر لوله را به وسیله ی آب و با استفاده از ابزار مختلف خنک کرده و برای بسته بندی و فروش آماده می کنند.

عدم وجود درز در لوله های مانیسمان باعث مقاومت و استحکام بالای این لوله ها شده است. لوله های مانیسمان معمولا با قطر کم تولید می شوند، ساخت این لوله ها با قطر زیاد بسیار سخت و هزینه بر می باشد.

لوله های مانیسمان در رده های مختلفی تولید می شوند. رده لوله نشان دهنده ی قطر، ضخامت و سایز لوله می باشد. هر چه رده ی لوله بالاتر باشد قطر و ضخامت لوله نیز بالاتر می رود. چند نمونه از لوله های مانیسمان با رده های مختلف شامل: لوله رده 40، لوله رده 80، لوله رده 120، لوله رده 160 و… می باشد.

لوله های مانیسمان بسیار کاربردی هستند اما به دلیل قیمت بالایی که نسبت به سایر لوله ها دارند معمولا در موارد محدود اما مهم مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از مهم ترین کاربردهای لوله مانیسمان استفاده از آن ها در صنایع مختلف می باشد. در صنایع نیاز به لوله هایی دارند که استحکام بالایی داشته باشد و بتواند در برابر فشار مقاومت داشته باشد.

چند نمونه از مهم ترین کاربردهای لوله مانیسمان شامل: استفاده از لوله مانیسمان در خطوط فشار قوی، استفاده از لوله مانیسمان در خطوط صنایع غذایی و دارویی، استفاده از لوله مانیسمان در خطوط هیدرولیک، استفاده از لوله مانیسمان در خطوط نفت و گاز و… می باشد.

کابرد لوله مانیسمان

از کاربرد های این لوله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده در خطوط صنایع دارویی و غذایی
  • کاربرد درخطوط فشار قوی
  • خطوط نفت و گاز
  • خطوط هیدرولیکی

قیمت لوله مانیسمان

یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید لوله مانیسمان و سایر لوله ها، قیمت لوله مانیسمان می باشد. در بسیاری از موارد نیز افراد زمانی که برای خرید وسایل مختلف مراجعه می کنند در اولین فرصت قیمت آن را می پرسند. اگر شما هم قصد خرید لوله مانیسمان را دارید برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان می توانید به مرکز فروش لوله مانیسمان مراجعه نمایید.
قیمت لوله مانیسمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. چند نمونه از این عوامل شامل: رده لوله، سایز لوله، قطر لوله، طول لوله، تورم بازار، نوسانات بازار، قیمت آهن آلات و… می باشد.

قیمت لوله مانیسمان در مراکز مختلف متفاوت می باشد، همه ی افراد برای خرید لوله مانیسمان با قیمت مناسب می توانند با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

برای خرید و اطلاع از قیمت لوله مانیسمان با

شماره های تلفن: ۴۴۲۵۴۵۶۵-۰۲۱
تلفن تماس: ۴۴۲۵۳۵۶۵-۰۲۱
تلفن همراه: ۰۴۳۴۵۶۵-۰۹۱۲

تماس حاصل فرمایید.

دیگاه خود را ارسال کنید.