وزن لوله گالوانیزه سنگین
By منتشر شده در 2021/04/18دسته بندی0 Comments

لوله گالوانیزه سنگین چیست؟

لوله گالوانیزه سنگین، یکی از انواع لوله گالوانیزه است که در بازار وجود دارد. لوله گالوانیزه سنگین نیز مانند لوله گالوانیزه سبک از جنس فولاد است. این لوله در مصارف آب رسانی و بهداشتی در ساختمان ها، همچنین سازه های فلزی سنگین و یا استفاده در پل های هوایی به کار برده می شود.

این نوع از لوله ها دارای ضخامتی بالاتر از سه میلی متر هستند و تولید آن ها در سایز های مختلف از 2/1 اینچ تا 8 اینچ انجام می شود. این لوله ها از نظر ضخامت به دو نوع لوله گالوانیزه سنگین و نیمه سنگین تقسیم بندی می شوند و بسته بندی آن ها به صورت بندیل شده است. فروش لوله گالوانیزه سنگین، طبق وزن هر بندیل صورت می ‌گیرد.

کاربرد لوله گالوانیزه سنگین

این مدل از لوله های فولادی، دارای کاربرد های زیادی هستند و در صنایع مختلف می توان از آن ها برای انتقال آب، به ویژه در شرایطی که دمای محیط بالا باشد، استفاده کرد. لوله گالوانیزه سنگین دارای پوشش محافظی از گالوانیزه گرم بوده که جلوی پوسیدگی در اثر عبور جریان را گرفته و از گرفتگی لوله ها و همچنین ترکیب فلزات سنگین با جریان آب عبوری جلوگیری خواهد کرد.

در رابطه با تفاوت لوله گالوانیزه سنگین و لوله گالوانیزه سبک می‌توان گفت، همان گونه که از نام این لوله‌ها نیز مشخص است، تفاوت اصلی آن ها در وزن و ابعاد این لوله ها می باشد و این مقادیر با استفاده از استاندارد DIN2440 تعیین می‌شوند.

لوله گالوانیزه سنگین در مقایسه با لوله گالوانیزه سبک دارای ضخامت بیشتری است و  به علت داشتن پوشش فلز روی دچار زنگ زدگی نمی شود.

برای اطلاع از وزن لوله گالوانیزه سپنتا به مقاله وزن لوله گالوانیزه سپنتا مراجعه کنید.

از لوله گالوانیزه سنگین در پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، مصارف معمولی، صنایع، خطوط انتقال سیالات به خصوص آب و همچنین برای سرمایش و گرمایش استفاده می شود.

لوله گالوانیزه سنگین دارای مقاومت بالایی در مقابل حرارت و دمای بالا بوده و در تماس مستقیم با آتش و همچنین درون مبدل های حرارتی یا کندانسورها از این لوله ها استفاده می شود.

تولید لوله گالوانیزه سنگین

تولید لوله گالوانیزه سنگین در شاخه های 6 متری و ضخامت های 2.5mm تا 4.8mm انجام می شود. شرکت های مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که تولید لوله گالوانیزه سنگین را انجام می‌دهند.

تولید این لوله را باید مطابق با استاندارد های لازم انجام داد. به گونه‌ای که تولید این لوله ها بر اساس استاندارد های ابعادی، آزمون و بررسی DIN 2441, ISIRI3765, BS1387 صورت می گیرد.

قیمت لوله گالوانیزه سنگین

قیمت لوله گالوانیزه سنگین با توجه به ضخامت، وزن و سایز لوله تعیین می شود. با توجه به نیاز خود می توانید انواع این لوله را در شاخه های 6 متری و در وزن ها، سایز ها و ضخامت های مختلف تهیه کنید.

درصورت نیاز به مشاوره می توانید به صورت رایگان از مشاوران باتجربه ما کمک بگیرید. همچنین برای اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه سنگین، با ما تماس بگیرید.

تفاوت لوله گالوانیزه سنگین با سبک

لوله های گالوانیزه سنگین نسبت به لوله گالوانیزه سبک از ضخامت بیشتری برخوردار می باشد. این لوله ها چون دارای پوششی از جنس فلز روی هستند، بنابراین دچار زنگ زدگی نمی‌ شوند و در برابر رطوبت مقاومت بسیار زیادی دارند‌. از لوله های گالوانیزه سنگین برای مصارف بهداشتی و آبرسانی در ساختمان استفاده می کنند.

لوله گالوانیزه سنگین در شاخه های ۶ متری تولید می‌ شوند و دارای سایز ۲.۱ اینچ تا ۶ اینچ هستند. همچنین ضخامت آن ها ۲.۵ میلی متر تا ۴.۸ میلی متر می باشد.

از جمله تولید کنندگان برتر در زمینه تولید لوله های گالوانیزه سنگین می توان به شرکت های گروه صنعتی درپاد، لوله و پروفیل سپنتا و شرکت نورد و پروفیل ساوه اشاره کرد. تولید لوله های گالوانیزه سنگین بر اساس استانداردهای ابعادی، آزمون و بررسی DIN 2441, ISIRI3765, BS1387 صورت می‌ گیرد.

وزن لوله گالوانیزه سنگین

لوله های گالوانیزه از کاربرد زیادی برخوردار می باشند و در صنایع مختلف مانند صنعت ساختمانی از آنها استفاده زیادی می شود. بنابراین لازم است که جدول وزنی این لوله ها را در اختیار داشت. برای داشتن جدول استاندارد از لوله های گالوانیزه لازم است که پارامترهایی مثل چگالی و قطر، با دقت زیاد در فرمول گذاشته شوند.

محاسبه کردن وزن لوله گالوانیزه سنگین یکی از موضوعات مهمی است که مصرف کننده ها به آن توجه زیادی می کنند. همچون وزن لوله و قیمت لوله دارای ارتباط مستقیم با یکدیگر می باشند. با استفاده از فرمول می‌ توان وزن لوله گالوانیزه سنگین را محاسبه کرد.

داشتن شناخت در رابطه با روش محاسبه وزن لوله های گالوانیزه سنگین و دیگر انواع لوله های فولادی امری بسیار مهم می باشد. بنابراین باید با فرمول محاسبه وزن لوله آشنا بود. در صورتی که قطر و ضخامت لوله در نظر گرفته شود، می توان وزن لوله را محاسبه کرد.

البته به جای انجام دادن محاسبات طولانی برای پیدا کردن وزن لوله گالوانیزه سنگین می توان از جدول وزن لوله ها نیز استفاده کرد. با مراجعه به این جدول وزن لوله ها را به راحتی می توان پیدا کرد و دیگر نیازی به محاسبه وزن آن با فرمول نیست.

برای خرید و اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه سنگین با

شماره های تلفن: ۴۴۲۵۴۵۶۵-۰۲۱
تلفن تماس: ۴۴۲۵۳۵۶۵-۰۲۱
تلفن همراه: ۰۴۳۴۵۶۵-۰۹۱۲

تماس حاصل فرمایید.

دیگاه خود را ارسال کنید.