لوله های فولادی و گالوانیزه برق

لوله های فولادی برق یا لوله های گالوانیزه برق یکی از انواع لوله برق می باشد که به دلیل استحکام بالا دارای کاربرد صنعتی گسترده تری نسبت به انواع دیگر می باشد. به صورت کلی لوله برق وسیله ای است که به عنوان یک پوشش عمل می کند و می تواند هادی ها یا سیم هایی را که از درونش می گذرد در برابر صدمه دیدن یا تماس مسقیم افراد با آنها محافظت نماید. استفاده از لوله های فولادی برق اغلب در موارد ذیل زیاد می باشد:

  1. ساختمان های اداری
  2. فروشگاه ها
  3. هتل ها
  4. بیمارستان ها
  5. منازل
  6. و …

لوله های فولادی و گالوانیزه برق

جنس این لوله ها نیز متفاوت می باشد و لازم است با توجه به مکانی که در آن استفاده می شود و فشاری که به این لوله ها وارد می شوند، انتخاب گردند. به طور نمونه در مصارف صنعتی لوله های فولادی و گالوانیزه بهترین گزینه می باشند. انواع مختلف لوله و اتصالات برق برای اهداف مشخصی ساخته می شوند مثلا از انواع لوله گالوانیزه گرم و سرد برای عبور تجهیزات برق در کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود در واقع این لوله ها از جنس فلز می باشند که قابلیت تحمل فشار بالا را دارند و در اثر هرگونه ضربه یا نیرویی نمی شکنند همچنین در فضاهایی که نیاز به استحکام و حفاظت بهتر از سیم کشی ها و کابل کشی های ساختمان وجود دارد می توان از انواع لوله گالوانیزه برقی به صورت روکار یا توکار استفاده نمود.

متعلقات لوله فولادی برق :

  • انواع بوشن
  • بست اسپیت
  • زانویی ساده
  • زانویی دور دار
  • زانویی درب دار
  • سه راهی ساده
  • سه راهی درب دار
  • براس بوشن – تبدیل
  • کاندولت
  • درپوش پلاستیکی و آلومینیومی
  • بست انتهایی
  • سرلوله پلاستیکی

لوله های گالوانیزه سرد

انواع لوله گالوانیزه سرد یا فابریک از جنس فلز بوده و از این رو سرد نامیده می شود که گالوانیزه کردن آن با الکترولیت و به صورت برقی انجام می شود به همین دلیل این مدل از لوله های فولادی خاصیت ضد زنگ ندارند و کاربرد آن ها بیشتر در مناطق سرپوشیده و در قست های داخلی سازه ها می باشد بنابراین باید توجه کرد لوله فولادی گالوانیزه سرد را در مناطق مرطوب و محیط های خارجی استفاده نکرد.

لوله های گالوانیزه گرم

لوله های گالوانیزه گرم که در اصطلاح لوله گالوانیزه عمقی داغ نیز نامیده می شود به روش غوطه وری در مذاب روی یا کادمیوم گالوانیزه شده است در واقع قسمت های درونی و بیرونی لوله هر دو آبکاری شده اند در نتیجه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند و می توان آن ها را در محل هایی با رطوبت بالا نیز به کار برد. لوله گالوانیزه گرم در مناطق روباز و یا فضاهای خارجی سازه ها استفاده می شوند و از آنجا که این لوله برق در کوره آبکاری می شود به هیچ عنوان رطوبت را جذب نمی کند و دارای مقاومت بالاتری نسبت به گالوانیزه سرد می باشد.

لوله گالوانیزه بدون درز و ضدانفجار

نوعی از لوله های فولادی بدون درز و ضد انفجار می باشند که معمولا از این محصولات در  لوله کشی مناطقی که امکان انفجار و آسیب فیزیکی در آنها وجود دارد به کار برده می شوند. انواع لوله گالوانیزه در شاخه های 3 متری تولید می شوند و در صورت نیاز به متراژ بیشتر نیاز است از انواع متعلقات و اتصالات فولادی استفاده گردد.

بررسی لوله فولادی برق یا لوله های گالوانیزه

انواع لوله های فولادی برق را می توان با استفاده از دستگاه لوله خم کن فرم داد که این امر به همراه مقاومت و ایستادگی طولانی مدت این لوله ها سبب شده است که محبوبیت بالایی داشته باشند. انواع لوله های گالوانیزه از ورق های روغنی یا گالوانیزه گرم تولید می شوند که از سایز PG11 تا PG48 در بازار موجود می باشند و به صورت لوله سیاه ( یا در رنگ های مورد سفارش مشتریان ) ، لوله گالوانیزه گرم و لوله گالوانیزه سرد تولید می شوند که انتخاب آنها به کاربرد و نظر مشتریان بستگی دارد.

 

لوله های فولادی برق از ورق روغنی یا گالوانیزه گرم تولید می گردند که از ضخامتهای ۰٫۹ الی ۱٫۵ ئ طول استاندارد از سایز PG-11 الی PG-48 بصورت لوله کشی رنگس (مشکی) و یا با هر رنگ سفارش مشتری و یا بصورت گالوانیزه سرد و گرم تولید می شود.

کاربرد لوله های فولادی برق :

۱) لوله فولادی برق مشکی :

این نوع لوله های فولادی برق ، که عمدتا به وسیله رنگ در برابر زنگ زدگی مقاوم می شود ، را می توان در فضای داخلی بناها ، در بتن ، مورد استفاده قرار داد . کاربرد این قبیل لوله فولادی برق در ارتباط مستقیم با زمین ، و یا در جاهایی که در برابر نفوذ عوامل زنگ زدگی و خوردگی شدید است مجاز نخواهد بود .

۲) لوله های فولادی گالوانیزه ( لوله های فولادی گالوانیزه درز جوش) :

این گونه لولههای فولادی برق و متعلقات آن ، که در برابر زنگ زدگی و خوردگی با مواد مقاومی مانند روی یا کادمیم ، از داخل و بیرون پوشیده می شود ، می توان زیر اندود گچی مورد استفاده قرارداد .

۳) لوله فولادی گالوانیزه عمقی داغ :

این نوع لوله فولادی برق و متعلقات آن در لوله کشی های روکار ، که در فضای بیرونی انجام می گیرد ، ویا در مواردی که لوله های برق در معرض عوامل زنگ زدگی و خوردگی قرار می گیرد مانند محل های با رطوبت بالا و همچنین در مواردی که مقاومت مکانیکی بالا مورد نیاز است می بایست مورد استفاده قرار گیرد .

تولید کننده ی انواع لوله فولادی برق  و سینی کابل :

  • گالوانیزه گرم
  • گالوانیزه سرد
  • رنگی ( مشکی )

سایر محصولات برق و فلز

برق و فلز علاوه بر ارائه و عرضه لوله های فولادی برق انواع سینی کابل و نردبان کابل را نیز عرضه می نماید. بخشی از محصولات این شرکت عبارتند از:

  1. سینی کابل گالوانیزه
  2. نردبان کابل
  3. سینی مشبک
  4. سینی توری
  5. سینی کابل پانچ شده
  6. سه راهی سینی کابل
  7. لوله های فلکسیبل
  8. لوله های فولادی برق
  9. لوله های گالوانیزه برق
  10.  چهار راهی سینی کابل
  11. سی چنل
  12. تراکینگ فلزی
  13. و …

لوله فولادي برق چيست؟

هدایت و عبور سیم های برق از بخش های مختلف ساختمان ها نیاز به در نظر گرفتن موارد ایمنی داشته و تا حد امکان باید شرایطی را فراهم نمود که از آسیب وارد شدن به بدنه آنها و قطع شدن اتصالات جلوگیری شود. از جمله راهکاری مناسب در این زمینه می توان به استفاده از لوله فولادی برق اشاره نمود که سیم های برق در آنها قرار گرفته و در مسیر مورد نظر هدایت میشوند. این لوله ها اغلب از فلزات تولید میشوند تا در برابر نم و رطوبت و همچنین ضربه و فشار و نوسانات دمایی مقاومت ایده آلی داشته و از کابل های برق در شرایط مختلف از جمله آتش سوزی محافظت کنند.

خرید لوله فولادی برق :

لوله فولادی برق ,قیمت روز انواع لوله برق فلزی گالوانیزه -تولیدکننده لوله گالوانیزه 49986000-021 استعلام قیمت فروش اینترنتی لوله فولادی برق گالوانیزه.

📌 مطالب پیشنهادی :

لوله فولادی برق

دیگاه خود را ارسال کنید.