لوله فولادی برق چیست ؟

لوله‌های فولادی، لوله‌های استوانه‌ای بلند هستند که دو سر باز و سطح مقطع دایره‌ای شکل دارند. این لوله‌ها توخالی هستند و غالبا از آهن و کربن ایجاد می‌شوند. لوله‌های فولادی به چندین شکل تولید می‌شوند و شکل می‌گیرند. روش شکل دادن به این لوله‌ها، هیدروفرمینگ نام دارد. هیدروفرمینگ نیز در بطن خود به سه روش جداگانه صورت می‌گیرد. هیدروفرمینگ فشار پایین، هیدروفرمینگ فشار بالا و هیدروفرمینگ فشار متغیر. طبیعتاً با افزایش ضخامت و کیفیت این لوله‌ها، هزینه آن‌ها نیز بیشتر می‌شود که این موضوع بر به‌صرفه بودن کاربرد لوله فولادی تاثیرگذار است.

کاربرد لوله فولادی برق چیست؟

این لوله ها برای جلوگیری از آسیب فیزیکی ، شیمیایی ، حرارتی و الکترو مغناطیسی به این کابل ها به کار گرفته می شوند . از این لوله ها در ساختمان های اداری ، مسکونی ، هایپر مارکت ها ، کارگاه ها و کارخانه های صنعتی ، خطوط ریلی شهری و بین شهری ، صنایع بالادستی و پایین دستی حوزه های نفت و گاز ، پروژه های عمرانی ، صنایع غذایی و داروسازی و … استفاده می شود .

لوله فولادی برق

لوله فولادی برق یا همان لوله کاندوئیت ابزاریست جهت محافظت از سیم و کابل در داخل و خارج از محیط های صنعتی و کارگاهی.از لوله فولادی برق در ساختمانهای مسکونی،اداری،صنعتی و کارکاهی استفاده می شود.صنایع تولید کننده لوله فولادی برق (لوله کاندوئیت) در انواع گالوانیزه گرم،سرد و مشکی و در بعضی موارد بصورت سفارشی رنگی می باشد.لوله کاندوئیت را معمولا از ضخامت 1.5 تا 0.90 میلیمتر تولید می کنند.

انواع لوله برق فولادی عبارتند از:

لوله فولادی گالوانیزه گرم،لوله فولادی گالوانیزه سرد،لوله فولادی مشکی،لوله فولادی ضد انفجار و لوله فولادی قابل انعطاف(خرطومی فلکسیبل)

 

دیگاه خود را ارسال کنید.