لوله خرطومی اقتصادی | خرید لوله خرطومی برق

لوله ی خرطومی برق هم به مانند لوله برق وظیفه ی انتقال ، مدیریت و محافظت از سیم هارا بر عهده دارد فرق

لوله خرطومی چیست؟

لوله خرطومی یکی از پرمصرف ترین ابزار در ساختمان سازی می باشد. مواد اولیه مورد استفاده در این لوله از پلی آمید، گرانول و pvc می باشد. لوله خرطومی دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند قابل انعطاف بودن، سبکی و نصب راحت می باشد که کاربرد آن را گسترش داده است.

با قرار دادن سیم ها و کابل های مختلف به درون این لوله ها، ایمنی افزایش یافته و از خراب شدن و زخمی شدن سیم ها جلوگیری می کند. همچنین با قرار دادن چندین رشته سیم به درون لوله خرطومی رد کردن آن از جاهای مختلف راحت تر صورت می گیرد. لوله های خرطومی را در پروژه ها مختلف ساختمانی، تجاری، صنعتی و … استفاده می کنند.

جهت خرید لوله خرطومی با ما تماس بگیرید

لوله خرطومی

لوله خرطومی یک مسیر ایمن برای عبور کابل های برق در داخل و یا خارج از ساختمان فراهم می کند و دارای ویژگی های منحصر بفرد است. این نوع لوله در دو نوع معمولی و نسوز تولید و به بازار عرضه می شود. لوله خرطومی معمولی داری سطحی خرطومی شکل و صیقلی است و به منظور عبور سیم های برق بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع لوله از انعطاف بالایی برخوردار نیست و ممکن است هنگام استفاده در مسیرهای دارای پیچ و خم شکسته شود. برای استفاده از این نوع لوله باید احتیاط های لازم رعایت گردد. لوله خرطومی معمولی از ماده پلی آمید در رنگ های متفاوت ساخته می شود. برخلاف لوله خرطومی نسوز، این لوله ها از مقاومت لازم در برابر حرارت و آتش برخوردار نیستند. لوله خرطومی نسوز از نظر ظاهر همانند لوله خرطومی معمولی است اما از انعطاف پذیری بسیار بالاتری برخوردار می باشد.

 

ویژگی های لوله خرطومی

لوله های خرطومی دارای سطح داخلی نرمی بوده و بدنه آن ها بسیار نرم و انعطاف پذیر می باشد.

  • استحکام بالا در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر سایش
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • نارسای الکتریسیته
  • وزن سبک
  • طول عمر زیاد
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی در مقابل انواع اسید ها و بازها
  • قیمت مقرون به صرفه
  • رنگ بندی متنوع

لوله خرطومی چه کاربردی در ساختمان سازی دارد؟

برق کشی یکی از امور ضروری در ساختمان سازی است که اجرای آن باید بر اساس استاندارهای لازم ایمنی صورت گیرد. عدم توجه به اجرای اصولی و نکات ایمنی ممکن است منجر به بروز حادثه و پیامدهای ناگوار شود. سیم های برق هادی هستند و جریان برق را از خود عبور می دهند، از این رو باید در پوشش های مناسب و عایق نگهداری شوند تا دچار آسیب و یا منجر به برق گرفتگی ساکنین نشوند.

اندازه های لوله خرطومی

لوله خرطومی را در سایزها و اندازه های مختلف می توان تهیه کرد. اندازه آن ها بر اساس قطر دهانه لوله تعیین می شود. اندازه هایی که برای این نوع لوله وجود دارد عبارتند از: سایزهای 11، 13، 16، 21، 25، 29، 36، 42 و 48 میلی متر. بسته به نوع کاربرد و پروژه مورد اجرا، می توان از سایزهای مختلف لوله خرطومی استفاده نمود.

تفاوت لوله خرطومی با لوله فلکسیبل هوا چیست ؟

عموما لوله خرطومی برای انتقال کابل و یا سیم برق که نیاز به محافظ بیشتر دارد از جنس فلز با عایق و یا پلاستیک فشرده میباشد
اما لوله فلکسیبل هوا که مناسب انقال جریان هوا میباشد بسیار سبک و قابل انعطاف است و از جنس های مختلف با کاربرد های متفاوت تولید میشود.

 

 

لوله فلکسیبل یا لوله فلکسی لوله منعطف و فلزی است که به عنوان یک پوشش و محافظ برای جلوگیری از صدمه دیدن کابل هایی که از درونش میگذرد مورد استفاده قرار میگیرد.

ویژگی های لوله فلکسی :

منعطف بودن، مقاومت در برابر کشش و چرخش، استحکام در برابر فشار بالا، طول عمر بالا، مقاوم در برابر نور آفتاب و رطوبت، تخلیه خودکار الکتریسیته ساکن، مقاومت در برابر دما زیاد و کم و قابلیت خود خاموش شونده از ویژگی های لوله فلکسی همسان سهند الکتریک میباشد.

انواع لوله فلکسی:

لوله فلکسی روکش دار:

معمولا از لوله فلکسی روکش دار برای محافظت از کابل ها در محیط های باز و یا مرطوب در کابل کشی برای نصب دوربین مدار بسته استفاده میشود. از آنجایی که روکش پی وی سی لوله فلکسی های روکش دار قابلیت خود خاموش شونده دارند نگرانی ای بابت آتش گرفتن کابل کشی دوربین مدار بسته باقی نمیماند.

لوله فلکسی بدون روکش

این نوع از لوله فلکسی روکش پلاستیکی پی وی سی ندارد. از این رو کاربرد آن بیشتر در محیط های داخلی است.

از آنجایی که لوله فلکسی های تولیدی شرکت همسان سهند  الکتریک از ورق گالوانیزه تولید میشود توانایی تحمل فشار حداکثری را دارد. سایز های استاندارد لوله فلکسی که همان قطر مقطع آن است به صورت استاندارد ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸ میلیمتر میباشد و میتوانید مطابق نیاز خود از آنها استفاده نمایید.

برای بستن لوله فلکسی به دیوار از بست های مخصوص این کار استفاده میشود که بسته به لوله فلکسی مورد استفاده سایز های مختلفی دارد. پس باید مطابق سایز لوله فلکسی مورد استفاده بست همان سایز تهیه شود.

 

📌 مطالب پیشنهادی :

 

دیگاه خود را ارسال کنید.