لوله برق ضد انفجار
By منتشر شده در 2020/11/04دسته بندی0 Comments

لوله برق ضد انفجار

لوله برق ضد انفجار، یکی از انواع لوله های برق است که برای لوله کشی مناطقی که امکان آسیب فیزیکی و انفجار در آنها وجود دارد، به کار برده می شود. این لوله ها در شاخه های سه متری تولید شده و در صورتی که مشتریان به متراژ بالاتری از آن نیاز داشته باشند، لازم است که از متعلقات و اتصالات فولادی برای این کار استفاده کنند. موارد زیر از جمله اتصالات لوله فولادی هستند که می‌توان آن ها را در لوله برق ضد انفجار به کار برد:

انواع بوشن

بست انتهایی

سرلوله پلاستیکی

سه راهی درب دار

براس بوشن

سه راهی ساده

زانویی ساده

قیمت لوله برق ضد انفجار

اندازه لوله برق ضد انفجار

لوله های برق ضد انفجار دارای قطرهای مختلفی مانند 13.5، 16 ،21 ،36  میلی متر هستند که مشتریان با توجه به نیاز خود و همچنین با در نظر گرفتن حجم سیم ها و کابل های عبوری می توانند هر یک از این لوله های برق را انتخاب کنند.

در محیط هایی که احتمال انفجار در آنها زیاد است، استفاده از تجهیزات ضد انفجار ضروری می‌باشد. در این میان لوله و اتصالات ضد انفجار نقش بسیار مهمی را برای ایمن کردن محیط ایفا می کنند.

لوله های کاندوئیت ضد انفجار و متعلقاتی که دارند برای لوله کشی مناطقی که در معرض انفجار و آسیب فیزیکی هستند، بسیار مناسب می باشند. به همین دلیل این لوله ها با نام لوله ضد انفجار شناخته می شوند.

لوله برق نسوز پی وی سی

یکی از انواع لوله ضد انفجار، لوله برق نسوز پی وی سی است که این نوع لوله در برابر حرارت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. این لوله‌ها علاوه بر ضد حریق بودن، در مقابل فعل و انفعالات شیمیایی، دارای دوام بسیار بالایی هستند. به گونه ای که مانند یک عایق بسیار قوی در مقابل گرما و حرارت عمل می‌کنند. لوله های برق نسوز pvc به اندازه ای در برابر حرارت مقاوم هستند که با نام ضد حریق شناخته می شوند.

اگر آتش سوزی رخ دهد، لوله های برق نسوز پی وی سی به شکل فعال و با عدم انتقال اکسیژن به وسیله تولید گاز hcl  می توانند باعث خاموش شدن آتش شوند. گاز hcl  از هوا سنگین‌تر است، از این رو از رسیدن هوا به شعله آتش جلوگیری می کند.

لوله های برق ضد انفجار تحت تاثیر فعل و انفعالات شیمیایی قرار نمی‌گیرند و اگر در تماس با مواد قابل اشتعال مانند الکل، نفت و… قرار گیرند، فقط نقش عبور دهنده را دارند و هیچ نوع خوردگی روی سطح آن ها به وجود نمی آید. این لوله ها در برابر حرکات الکتریکی دارای مقاومت بسیار خوبی هستند و دمای سوختن این لوله ها بالاتر از سایر مصالح ساختمانی است‌.

قیمت لوله برق ضد انفجار

قیمت لوله برق ضد حریق

با در نظر گرفتن عوامل مختلفی، قیمت لوله برق ضد انفجار به صورت روزانه تغییر می کند. این لوله ها با توجه به نوع آن، دارای قیمت های مختلفی هستند. همچنین از دیگر عواملی که بر روی قیمت لوله برق ضد انفجار تاثیرگذار است، می‌توان به برند کارخانه تولید کننده آن اشاره نمود.

دیگاه خود را ارسال کنید.