By منتشر شده در 2022/07/09دسته بندی0 CommentsTags: ,

لوله‌ آهنی گالوانیزه

لوله گالوانیزه چیست:

در صنعت لوله سازی با انواع مختلفی از لوله ها مواجه می شویم که هر کدام با توجه به نیاز تولید می شوند.

یکی از پرمصرف ترین لوله های فلزی لوله گالوانیزه است که در صنعت آب به ویژه آب آشامیدنی کاربرد زیادی دارد.

به طور کلی لوله های ساخته شده از فولاد نرم را لوله های گالوانیزه می نامند.

در حین طراحی و آماده سازی لوله های گالوانیزه، ورق به داخل قالب فشرده شده و درز و فاصله بین ورق های فولادی جوش داده می شود.

(به عبارت دیگر لوله گالوانیزه نوعی لوله با درز یا درز جوشی است)

لوله های گالوانیزه در مقایسه با لوله های آهنی مقاومت کمتری دارند.

جنس لوله گالوانیزه معمولاً از فولاد نرم است که برای گالوانیزه کردن فلز برای مقاومت در برابر خوردگی و اسیدها استفاده می شود. با توجه به سایر لوله های گالوانیزه، از یک لوله فولادی تشکیل شده است که با پوشش گالوانیزه پوشانده شده است.

لوله های گالوانیزه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که در زیر به نمونه هایی از این محصول اشاره می کنیم:

  • لوله‌گالوانیزه گرم
  • لوله‌گالوانیزه سرد
  • لوله‌گالوانیزه سبک
  • لوله‌گالوانیزه سنگین
  • لوله‌گالوانیزه متوسط

لوله‌های آهنی گالوانیزه چیست

این لوله ها با استفاده از نورد سفید ساخته شده و درزهای موجود در آن با دستگاه های درز جوشکاری به یکدیگر جوش داده می شود. پس از این مرحله به مخزن حاوی روی مذاب منتقل می شوند. به همین دلیل به آنها لوله های درزدار نیز می گویند. شما می توانید این لوله ها را با رنگ های تیره و خاکستری آنها شناسایی کنید. این لوله ها با توجه به نیاز بازار به صورت سبک و سنگین ساخته می شوند. اکثر لوله های گالوانیزه آهن و فولاد در دو سر شش متری ساخته می شوند که با دو سر دنده از قطر 1/2 اینچ تا 8 اینچ تولید می شوند. قطر لوله های گالوانیزه به قطر اسمی معروف است و از قطر داخلی بزرگتر و همیشه کوچکتر از قطر خارجی است. اگر قصد خرید لوله های گالوانیزه را دارید معمولا این نوع لوله ها بر اساس گرید شناخته می شوند. می توانید لوله های گالوانیزه را با استفاده از چرخ دنده پیچ به یکدیگر متصل کنید و از مواد مخصوص برای اتصال این دو لوله به یکدیگر استفاده کنید.

 

لوله های گالوانیزه در بازار بیشتر با نام لوله های آهنی سفید شناخته می شوند و در نامگذاری این دو نوع لوله تفاوتی وجود ندارد. اما لوله های فولادی گالوانیزه سبکتر از لوله های آهنی گالوانیزه هستند. و بیشتر آنها برای تهویه استفاده می شود. جنس این لوله ها فولاد نرم است و برای ساخت آنها ورق فولادی را با فشار از داخل قالب عبور داده و سپس درزهای موجود را به هم جوش می دهند تا شکاف و درز لوله ها از بین برود. در مرحله بعد برای جلوگیری از عمر لوله ها در ظرف گالوانیزه پوشانده می شود. این نوع لوله ها به اسید نیز حساسیت بیشتری دارند و هر نوع اسیدی که برای چدن مضر باشد برای لوله های فولادی گالوانیزه نیز مضر خواهد بود. این لوله ها مشکل آب ندارند و اگر در مجاورت آب باشند مشکل آنها را بیشتر می کند.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ 02149986000  داخلی 100 تماس بگیرید

لوله های آهنی گالوانیزه:

لوله گالوانیزه آهنی با رنگ تیره و خاکستری خود است که در بازار به راحتی قابل شناسایی هستند و عموما به دو صورت سبک و متوسط طراحی و تولید می شوند.
جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده می باشد . به این لوله ها ، لوله های درز دار نیزگفته می شود .

لوله های فولادی گالوانیزه:

اکثر کاربرد لوله های فولادی گالوانیزه در دستگاه های تهویه می باشد.
البته لوله گالوانیزه فولادی در تخلیه فاضلاب نیز کاربرد های فراوانی دارد.
جنس این لوله ها از فولاد نرم بوده و جهت افزایش مقاومت و آسیب پذیری در برابر خوردگی، اسید ها و زنگ زدگی ها در وان محتوی از فلز روی (گالوانیزه) قرار می دهند.

📌 مطالب پیشنهادی :

دیگاه خود را ارسال کنید.