استاندارد های لوله مانیسمان

استاندارد های لوله مانیسمان

لوله های سیاه بدون درز از آلیاژهای فلزی که استاندارد آن طبق ASTM A106 ، ASTM A53 و API 5L است، ساخته می شود. همچنین باید بدانید که لوله مانیسمان با سایز نامی قطر NPS و رده ضخامت SCHEDULE (همان رده های لوله مانیسمان) شناخته می شوند. لوله های سیاه بدون درز معمولا در شاخه های 6 متری تولید می شوند. در لیست زیر می توانید تمام استاندارد های به کار رفته در لوله مانیسمان را مشاهده کنید:

  • استاندارد ASTM A106
  • استاندارد ASTM A53
  • استاندارد ASTM B10
  • استاندارد ASTM B19
  • استاندارد DIN 2448
  • استاندارد ANSI
  • استاندارد API 5L

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان به طور کلی در ردیف لوله های فولادی پر مصرف و پر کاربرد در صنایع مختلف و سیستم های تأسیسات و لوله کشی به شمار می رود. سازگاری و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف و سیالات پر فشار، از ویژگی های حائز اهمیت لوله بدون درز تلقی می گردد.

ساختار لوله های مانیسمان

در ساختار لوله های مانیسمان هیچگونه خط جوش یا درزی به چشم نمی خورد. علاوه بر این، لوله های بدون درز در مقاطع ۶ و ۱۲ متری و به روش های مختلف به مرحله تولید وارد می شوند. همچنین سایز تولیدی لوله های مانیسمان ۲۴ اینچ بوده که این مقدار متناسب با نحوه استفاده و نوع کارایی تا سایز ۴۲ اینچ نیز ساخته و پرداخته می گردد.

مقاومت بالا در برابر خوردگی و فرسایش، از دیگر ویژگی های قابل توجه لوله های بدون درزمانیسمان به شمار می رود. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که لوله مانیسمان به علت بدون درز بودن و یکدست و یکپارچه بودن، در مقایسه با سایر لوله های فولادی، از دوام و استحکام مطلوب و مناسبی برخوردار می باشد. بر همین اساس، امکان استفاده از این نوع لوله فولادی در موارد مختلف و گوناگون وجود دارد. ناگفته نماند که لوله های مانیسمان متناسب با استانداردها و مشخصات مختلفی به مرحله تولید می رسد. بر این اساس، استاندارد A106 از رایج ترین و متداول ترین استانداردهای این محصول به شمار می رود.

از آنجایی که بسیاری از لوله های فولادی در شرایط سخت مانند محیط های بسیار مرطوب یا دارای گرما و سرمای زیاد، از عملکرد و کارایی مناسب برخوردار نمی باشند، در چنین شرایطی انتخاب لوله مانیسمان، نیازها و توقعات ایجاد شده در این زمینه را به نحو مطلوب برآورده می سازد.

 

لوله های بدون درز که مانیسمان نیز نامیده می شوند به صورت اکسترودینگ توسط قالب های مختلف تولید می گردند. اصولا لوله های بدون درز مستلزم فرآیندی است که طی آن یک شمش فولادی تبدیل به لوله می گردند. این نوع لوله ها در اصطلاح علمی به سیمی لس نیز معروف هستند که در فرآیند تولید آنها از جوش فلزات استفاده نمی شود. برای تولید لوله مانیسمان از مقاطع فولادی شمش استفاده می شود که از طریق حرارت و کشش و عبور از زره به شکل لوله بدون درز در می آیند.

لوله مانیسمان دارای کاربردهای متنوعی هستند که از جمله آنها می توان به استفاده در خطوط فشار قوی، جهت خطوط صنایع غذایی و دارویی، خطوط هیدرولیک و خطوط نفت و گاز اشاره نمود.

لوله مانیسمان بدون درز

لوله مانیسمان بدون درز، برای استفاده در خطوط فشار قوی، سیلندرهای هیدرولیک، فشرده، خطوط انتقال نفت و گاز، بر روی لوله مانیسمان حساب ویژه ای باز می کنند. ناگفته نماند که در صنایع مختلفی نظیر حفاری و صنایع نفت و گاز نیز استفاده از این نوع لوله در طیف وسیعی صورت می گیرد. همچنین به علت استحکام و مقاومت بالا، لوله مانیسمان یکی از گزینه های کاربردی برای انتقال سیالات و جریانات پر فشار محسوب می شود.

جهت مطالعه بیشتر به ویکی پدیا مراجعه فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

انواع لوله مانیسمان را در سایزها و رده های مختلف با بهترین کیفیت عرضه می کند.

کارشناسان آهن شهر پاسارگاد با صبر و حوصله در مسیر مشاوره و خرید انواع لوله بدون درز و یا لوله درزدار در کنار شما خواهند بود.

 

دیگاه خود را ارسال کنید.