لوله برق

کاربرد لوله مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان ، لوله ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها از مواد اولیه مختلفی تولید شده اند و ویژگی های مختلفی دارند. انواع لوله ها از استحکام و طول عمر متفاوتی برخوردار می باشند. همه ی افرادی که قصد خرید لوله ای با استحکام و عمر بالا را دارند می توانند لوله مانیسمان را خریداری کنند. این لوله ها از عمر و استحکام بالایی برخوردار می باشند. علاوه بر طول عمر بالا لوله های مانیسمان برای انتقال مایعات و سیالات حساس نیز بسیار مناسب می باشند.

لوله ها در رده های مختلفی تولید می شوند و هر یک از آن ها ضخامت مختلفی دارند. هر چه رده لوله بالاتر باشد، ضخامت آن نیز بیشتر می شود. لوله های مانیسمان معمولا به صورت کیلویی به فروش می رسند و قیمت هر شاخه لوله مانیسمان با توجه به رده آن تعیین می شود.

لوله های مانیسمان روش تولید ویژه ای دارند و کاملا بدون درز و جای جوش می باشند. این لوله به دلیل یکدست بودن و عدم وجود درز در صنایع حساس مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این نوع لوله به دلیل ویژگی های خاصی که دارند از سایر لوله ها بالاتر می باشند.

کاربرد لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان به دلیل ویژگی های مفیدی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به چند نمونه از کاربردهای لوله مانیسمان اشاره خواهیم کرد.

کاربرد لوله مانیسمان در صنعت نفت و گاز

نفت و گاز یکی از مهم ترین و بزرگترین سرمایه های کشور هستند. یکی از مهم ترین و گسترده ترین کاربردهای لوله مانیسمان در صنعت نفت و گاز می باشد. لوله های مانیسمان در صنایع بالادستی لوله های نفتی (otc)، لوله های حفاری تیوبینگ و کیسینگ، لوله های انتقال مایعات و گازها، لوله های مورد استفاده برای پالایش نفت و گاز، لوله هایی با مصارف تاسیساتی و… می باشد. فعالیت های انجام شده در این صنعت شرایط خاصی دارند که چند نمونه از آن ها شامل دما، فشار، خوردگی و… می باشد، به همین دلیل تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرند باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

کاربرد لوله مانیسمان در صنایع دریایی

یکی دیگر از کاربردهای لوله مانیسمان، در صنایع دریایی می باشد. لوله های مانیسمان در کشتی سازی ( سیستم لوله کشی دیگ های بخار و سایر قسمت هایی که در معرض دما و فشار می باشند مورد استفاده قرار می گیرند.)
شرایط کاری در این صنعت بسیار سخت و دشوار می باشد و لوله هایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. چندین سال یکبار تعویض می شوند، به همین دلیل باید از لوله هایی با مقاومت و استحکام بالا استفاده کرد.

لوله هایی که در کشتی مورد استفاده قرار می گیرند تقریبا 450 تن می باشند، به همین دلیل کشتی سازی یکی از مصرف کنندگان مهم این لوله ها می باشد. علاوه بر کشتی ها از لوله مانیسمان برای ساخت زیردریایی ها، سکوهای بالگرد، فانوس های دریایی و… استفاده می کنند.

کاربرد لوله مانیسمان در ساخت تجهیزات هیدرولیک

لوله های هیدرولیک یکی از انواع لوله های بدون درز هستند که در بسیاری از صنایع کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله برای ساخت لوله های مکانیکی، سیلندرهای هیدرولیک، لوله های فولادی محوری، بازوهای مکانیکی و دستگاه های اینجکشن مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد لوله مانیسمان در ذخیره و انتقال هیدروژن

کاربرد لوله های مانیسمان در ذخیره و انتقال هیدروژن بسیار مهم و استراتژیک می باشد. هیدروژن یکی از سوخت هایی است که در صنعت استفاده شده و به عنوان منبع تجدید پذیر جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی می باشد. گاز هیدروژن خوردگی بالایی دارد و مخازن ذخیره سازی و لوله های انتقال دهنده ی آن باید از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار باشند که بتوانند شرایط را تحمل کرده و دچار نشتی، خوردگی و انفجار نشوند.

انتخاب لوله ها در صنایع مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل محیط کاری، شرایط و عوامل تاثیرگذار روی لوله و… می باشد. با توجه به افزایش نیاز روزافزون صنعت، لوله ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. لوله های مانیسمان (بدون درز) با توجه به روش تولید پیچیده ای که دارند و تولید نسبتا محدود از سایر لوله ها گران تر می باشند.

برای خرید و اطلاع از قیمت لوله مانیسمان با

شماره های تلفن: ۴۴۲۵۴۵۶۵-۰۲۱
تلفن تماس: ۴۴۲۵۳۵۶۵-۰۲۱
تلفن همراه: ۰۴۳۴۵۶۵-۰۹۱۲

تماس حاصل فرمایید.

خروج از نسخه موبایل