By منتشر شده در 2023/08/21دسته بندیدیدگاه‌ها 10Tags:

لوله گلخانه ای چیست؟

لوله گلخانه ای برای ساخت سازه های گلخانه ای که دارای دیوارها و سقفی از مواد شفاف مثل شیشه یا پلاستیک هستند، به کار برده می شود. در فضای گلخانه برای اینکه گیاهان بتوانند رشد کنند به شرایط تنظیم شده ی آب و هوا نیاز است. این سازه ها دارای سایزهای کوچک و اندازه های بزرگ برای ساختمان های بزرگ صنعتی می باشند.

لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای

لوله گلخانه ای همانطور که از اسم آن مشخص است، برای ساخت گلخانه استفاده می شود. بسیاری از افراد گلخانه را با استفاده از قاب های pvc می‌سازند و آن را از طریق ورق های پلاستیکی می پوشانند. در صورتی که از پلاستیک محافظت نشده در مقابل اشعه‌های ماورای بنفش استفاده نشود، پوشش گلخانه ممکن است یک سال بیشتر دوام نداشته باشد. همچنین مواد پلاستیکی خاصی وجود دارند که اگر هزینه بالاتری صرف شود، در برابر اشعه ماوراء بنفش می تواند تا ۴ سال از خود مقاومت نشان دهند. در گلخانه هایی که ساختار آنها از لوله تشکیل شده باشد، از آلومینیوم، فولاد، گالوانیزه، چوب و یا پلاستیک برای ساخت آنها می توان استفاده کرد. هر کدام از این مواد دارای ساختار و پانل متفاوتی هستند که با آنها می‌توان بهتر کار کرد. برای مثال فولاد برای استفاده در ورق های پلی اتیلن یا پارچه‌های پلی وینیل کلرید مناسب خواهد بود.

مواد لوله کشی پی وی سی برای مجرای لوله های آب و مجرای برقی به کار برده می شوند. در کشورهای در حال توسعه افراد کم درآمد از مواد پی وی سی استفاده می کنند. چون مواد پی وی سی دارای قیمت ارزان تری بوده و این مواد در دسترس هستند.

لوله های گالوانیزه که در دو نوع آهنی و فولادی تولید می شوند، با نام لوله گالوانیزه معروف هستند. لوله های گالوانیزه ای که جهت ساخت گلخانه ها به کار برده می شوند، در مقایسه با لوله های سیاه مورد استفاده دارای پوشش روی بوده که این پوشش روی بر سطح لوله گالوانیزه قرار می گیرد و موجب می شود که مقاومت آن افزایش پیدا کند. همچنین در برابر رطوبت مقاوم تر شده و از خوردگی و پوسیدگی زودرس این لوله ها جلوگیری می شود. در نتیجه لوله دارای طول عمر بیشتری بوده و گلخانه عمر طولانی تری خواهد داشت.

مواد ساخت سازه گلخانه ای

مواد ساخت سازه گلخانه ای ، در انواع سازه ها متفاوت می باشد. در رابطه با ساختار لوله گلخانه ای می توان گفت که در قالب بندی و استفاده از لوله گلخانه ها، مصالح به عنوان سایدینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی یک فریم در صورتی که نامناسب باشد، پایداری خوبی ندارد و هرگز به یک سازه مناسب برای گلخانه تبدیل نمی شود. اگر قاب اولیه ای که برای ساخت گلخانه از آن استفاده می شود، به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، بعدها دارای ترک و شکاف هایی می شود که در مقابل تهاجم حشرات و حیوانات کوچک بی دفاع خواهد بود. در ساخت گلخانه ها و استفاده از سازه های گلخانه ها و برخی موارد دیگر، سازه های گلخانه ها به شکل کیت عرضه می شوند که هیچ گزینه ای برای انتخاب مواد قابل استفاده در اختیار کاربران نمی‌گذارد. ولی در صورتی که در حال ساخت گلخانه مطابق با سلیقه خود هستید، امکان انتخاب لوله با ساختار قابل استفاده نیز وجود دارد.

سازه گلخانه ای از جنس چوب

سازه گلخانه ای از جنس چوب ، زیباست اما چندان مقاوم نیست. چوب از جمله مواد طبیعی است که به عنوان لوله جهت ساخت گلخانه به کار برده می شود. این سازه باعث ایجاد ساختار کلاسیک در گلخانه ها می شود. ولی استفاده از چوب از نظر قاب برای گلخانه تا میزان زیادی غیر ممکن خواهد بود. مگر اینکه سازه های در حال ساخت بیشتر به یک اتاق آفتاب گیر شباهت داشته باشند. چوب یک عایق بسیار مناسب است که تولید و مونتاژ آن در قاب به سادگی صورت می‌گیرد. ولی از آنجایی که فضای گلخانه‌ ها تر است، فضای مرطوب باعث می شود که در نهایت رطوبت موجود در گلخانه موجب پوسیدگی آن شود.

اگر می خواهید از چوب به عنوان لوله جهت ساختمان گلخانه استفاده کنید، بهتر است که از نمونه‌ هایی که دارای مقاومت شناخته شده در مقابل پوسیدگی و رطوبت هستند، استفاده کنید. چوب قرمز یک گزینه مناسب است. همچنین از چوب تصفیه شده شیمیایی که در فضای باز از آن استفاده می‌شود، می توان برای این کار استفاده کرد. به کار بردن سیلر هر چند سال، موجب افزایش طول عمر آن خواهد شد.

سازه گلخانه ای از جنس گالوانیزه و استیل

سازه گلخانه ای از جنس گالوانیزه و استیل یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت گلخانه است. یکی دیگر از انواع متریال که برای سازه گلخانه می‌توان آن را انتخاب کرد، فولاد گالوانیزه است که دارای ماندگاری زیادی بوده و در عین حال نسبت به بقیه مواد از هزینه کمتری برخوردار می باشد. چون فولاد بسیار مقاوم و قوی است، گلخانه به قطعات قاب بندی کمتری نیاز پیدا می‌کند. به این گونه که سایه های کمتری در گلخانه ایجاد خواهد شد. با این وجود اکثر فریم های فولادی که برای سازه لوله گلخانه در نظر گرفته می شوند، به گونه ای طراحی شده اند که از فیلم های پلی اتیلن، پانل های پلی کربنات و شیشه های جامد استفاده می شوند.

گلخانه هایی که دارای قاب فولادی گالوانیزه و پوشش فیلم پلی اتیلن هستند، در میان پرورش دهندگان تجاری از محبوبیت زیادی برخوردار می باشند. ولی این نوع سازه ها در مکان‌های مسکونی جذابیت چندان زیادی ندارند. یکی از معایب بزرگی که لوله های گلخانه ای ساخته شده از جنس فولاد گالوانیزه دارند این است که این لوله ها چون دارای پوشش گالوانیزه هستند، در نهایت پوشش آنها از بین خواهد رفت و دچار زنگ زدگی می شوند.

سازه گلخانه ای از جنس آلومینیوم

سازه گلخانه ای از جنس آلومینیوم یکی دیگر از انواع سازه گلخانه ای است. یکی دیگر از مواد سبک و عالی که می توان برای ساخت سازه گلخانه انتخاب کرد، آلومینیوم می باشد که دارای وزن بسیار سبکی است. آلومینیوم در صورتی که در معرض عناصر دیگری قرار گیرد، دچار زنگ زدگی و تجزیه نخواهد شد. ولی این سازه چندان قوی نیست و در زمان استفاده در قاب به عنوان لوله گلخانه، لازم است که قطعات سنگین انتخاب شوند یا جهت افزایش مقاومت دو برابر شوند. با این وجود آلومینیوم به علت انعطاف پذیری مناسبی که دارد، جهت سفارش شیشه یا پلی کربنات ارائه خواهد شد. آلومینیوم را همچنین می توان در هر رنگی که انتخاب می شود رنگ آمیزی یا آنودایز نمود.

انواع لوله های گالوانیزه گلخانه ای

انواع لوله های گالوانیزه گلخانه ای که برای ساخت گلخانه استفاده می شوند، عبارت اند از :

پوشش گالوانیزه در لوله گلخانه ای

پوشش گالوانیزه در لوله گلخانه ای ، به منظور افزایش مقاومت لوله گلخانه بسیار مهم است. برای جلوگیری از زنگ زدگی قسمت های بیرون و داخل لوله گلخانه، این لوله ها را با پوشش گالوانیزه گرم می پوشانند. لوله گالوانیزه سازه گلخانه از طریق روش استفاده از گالوانیزه گرم با استفاده از غوطه وری و طبق استانداردهای موجود تولید می‌شود. مشخصات محصول تولیدی سازه گلخانه و همچنین نام کارخانه سازنده، استاندارد تولید و سایز لوله بر روی آن ثبت می‌شود و سپس لوله گلخانه ای را برای بسته بندی به انبار انتقال می دهند تا مطابق با سفارش مشتری بارگیری و حمل آن صورت گیرد.

سازه گلخانه ای از جنس  PVC

سازه گلخانه ای از جنس PVC دارای مزایای زیادی است. در مورد سازه های گلخانه ای از جنس پلاستیک پی وی سی، می توان گفت این سازه ها دارای قیمت ارزانتری بوده و دارای وزن سبک تری هستند. به گونه‌ای که قابل حمل بوده و مونتاژ آن به راحتی صورت می گیرد. قاب تولید شده از یک لوله پلاستیکی به سختی فلز یا چوب نیست، ولی در این صنعت به طرح هایی دست پیدا کرده‌اند که دارای تکیه گاه های فلزی به همراه قاب پی وی سی می باشد. همچنین لوله گلخانه‌ای از جنس پی وی سی، دارای مزیت های دیگری است که از جمله این مزایا می‌توان به کاهش گرمای کمتر نسبت به قاب فلزی اشاره کرد. در لوله هایی که با قاب پی وی سی تولید می شوند، از فیلم پلی اتیلن جهت دیوارها استفاده می‌شود. از جمله معایبی که لوله های پی وی سی دارند، خراب شدن تدریجی آنها در اثر نور خورشید می باشد. ولی یک سازه گلخانه ای از جنس پی وی سی که دارای لوله هایی است که از اشعه ماوراء بنفش محافظت خواهند کرد، دارای طول عمر حدود ۲۰ سال می باشد.‌

از جمله معایب دیگر آن می توان به این موضوع اشاره کرد که لوله های قاب لازم است با قطر بزرگ تولید شوند تا کمبود نسبی پی وی سی را جبران کنند. همچنین سازهایی که از جنس لوله گلخانه یا فلز ساخته شده‌اند، از طریق فیلم پلاستیکی شفاف پوشش داده می‌شوند و لایه ای کاملا محافظ را فراهم خواهند کرد. این سازه ها به سایه ها، سیستم های آبیاری، نورپردازی و منافذ مجهز می شوند. پس گلخانه ها می توانند برای رشد گیاهان، شرایط بهینه و کنترل شده ای را ایجاد کنند و از آنها در برابر خطرات محیطی یا شرایطی که در فضای بیرونی غیر قابل کنترل هستند، محافظت کنند.

در صورتی که پایه وجود داشته باشد، جهت تولید محصولات گیاهی می توان آنها را در خاک یا نیمکت یا ظروف کشت نمود. برای اینکه عملیات بر پایه سازه های بزرگ تر انجام شود، لازم است که قاب های بزرگتر و پایه هایی بلندتر و مقاومتر فراهم کرد.

 کاربرد سایز های مختلف لوله گالوانیزه گلخانه ای

کاربرد سایز های مختلف لوله گالوانیزه گلخانه ای متفاوت است، به طوری که ممکن است برخی از سایز های این لوله ها داری کاربرد بیشتری نسبت به دیگر سایز های موجود در بازار باشد. بیشترین سایز لوله گلخانه مربوط به سایز های ¾ اینچ، ۱/۲ اینچ و ۱ اینچ است، چون معمولا دارای وزن سبک تری هستند و تغییر شکل و همچنین حمل و نقل آنها راحت تر صورت می گیرد. از سوی دیگر برای نصب، این سایز ها سرعت عمل را بیشتر کرده و به زمان کمتری برای احداث گلخانه نیاز خواهد بود. از این رو معمولا اکثر افراد و شرکت‌هایی که برای احداث گلخانه اقدام می‌کنند، از لوله هایی با سایز های معرفی شده استفاده خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که دیگر سایز ها نیز در سراسر کشور دارای کاربرد زیاد هستند. بنابراین شرکت های تولید کننده لوله گالوانیزه، سایز بندی آن را به صورت کامل انجام داده و به بازار عرضه می کنند.

مزایای لوله های  گالوانیزه گلخانه ای

مزایای لوله های گالوانیزه گلخانه ای بسیار زیاد است، به طوری که یکی از بزرگ ترین مزایای این لوله ها روکش گالوانیزه آن ها است، زیرا روکش روی باعث بیشتر شدن طول عمر لوله ها می شود.‌ لوله های گلخانه ای PGCO به علت روکشی از فلز روی که دارند، معمولا دچار زنگ زدگی و خوردگی نخواهند شد. این مزیت موجب شده است که سال ها بتوان بدون کمترین ایرادی از این لوله ها استفاده کرد. این موضوع بر روی کاهش هزینه های گلخانه، تاثیر زیادی گذاشته است، در نتیجه معمولا از لوله گالوانیزه پی جی سی او برای ساخت گلخانه استفاده می‌شود. آبکاری لوله های گالوانیزه به روش گرم امکان پذیر می باشد و آبکاری گرم، باعث افزایش کیفیت لوله های گلخانه می‌شود، از این رو مصرف کننده از این لوله رضایت بیشتری خواهد داشت. یکی دیگر از مزایای لوله گالوانیزه گلخانه ای، موجود بودن انواع اتصالات برای این لوله می باشد. چون باعث راحتی و سرعت در نصب لوله ها جهت ساخت یک گلخانه خواهد شد. در نتیجه استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه پی جی سی او به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

خرید لوله گلخانه

خرید لوله گلخانه را با وب سایت لوله برق تجربه کنید. با مراجعه به سایت هایی که عرضه کننده لوله گالوانیزه گلخانه ای هستند، می توان از قیمت خرید لوله و اتصالات گلخانه و همچنین قیمت لوله گالوانیزه سبک و سنگین و انواع دیگر آن اطلاع کسب کرد. برای خرید بدون واسطه می توان خرید خود را به صورت اینترنتی انجام داد و از مزایای آن بهره مند شد‌.

 

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 همواره می توانید از طریق  دکمه زیر استعلام قیمت لوله گلخانه را درخواست نمایید

دیدگاه‌ها 10

  1. محسن 2021/01/11 at 13:52 - Reply

    سلام برای لوله گلخانه از چه درگاهی باید اقدام کنم؟

    • لوله برق 2021/01/14 at 08:45 - Reply

      سلام عزیز تماس بگیرید

  2. […] دیگر تولیدات لوله گالوانیزه قزوین می توان لوله گلخانه‌ای را نام برد که در کارخانه های این استان تولید و به بازار […]

  3. […] ساخت گلخانه هستند. از این رو نیاز است که تولیدکنندگان لوله گلخانه ، این محصولات را در سایز های مختلف و متراژ ۶ متر تولید […]

  4. میلاد علی اکبری 2021/01/16 at 08:17 - Reply

    ایول مطالب لوله گلخانه لالی بود

  5. محمدرضا 2021/01/30 at 11:34 - Reply

    هپس از خرید لوله گلخانه ایارسال به شهرستان هم دارید؟

  6. محمدرضا 2021/01/30 at 11:35 - Reply

    پس از خرید لوله گلخانه ای ارسال به شهرستان هم انجام می شود؟

    • لوله برق 2021/01/30 at 16:31 - Reply

      سلام بله عزیز محصول شما از طریق شرکت های باربری به محل ارسال می شود.

  7. یاسین 2021/01/30 at 23:22 - Reply

    من لوله گلخانه ای pvc می خواستم ارسال به شهرستان هم دارید؟

    • لوله برق 2021/02/04 at 10:33 - Reply

      سلام بله خریدشما به هر نقطه از ایران که باشید ارسال می شود

دیگاه خود را ارسال کنید.