لوله برق

لوله گالوانیزه سپنتا – لوله گلخانه سپنتا

لوله گالوانیزه سپنتا ، یکی از برندهای معتبر و خوش نام لوله گالوانیزه از نگاه مهندسین و متخصصین تاسیسات، در زمینه تجهیز سیستم‌ های لوله‌کشی و آبرسانی، لوله گالوانیزه سپنتا می باشد که از بهترین لوله های گالوانیزه گرم به شمار می آید.

این لوله در دو مدل لوله گالوانیزه سبک و لوله گالوانیزه سنگین تولید می شود. تولید لوله گالوانیزه سپنتا در سه شهر اهواز، تهران و مرند انجام می شود. در مقایسه با رقبا، این لوله دارای قیمت بسیار مناسبی در بازار داخلی است.

انواع لوله گالوانیزه سپنتا

لوله های گالوانیزه سپنتا، از جمله برندهای معروف در سیستم لوله کشی و تاسیسات هستند. این لوله ها در تست هیدرواستاتیک تحت فشار ۰۵ بار و طی مدت زمان ۰۱ ثانیه مورد آزمون قرار گرفته اند. لوله های گالوانیزه سپنتا همگی دارای گواهی نامه تاییدیه کیفیت هستند و از ویژگی های زیادی برخوردارند که از جمله آن ها می‌توان به ضد فرسودگی، ضد خوردگی و مقاومت بالا در برابر فشار اشاره کرد.

مشخصات کلی لوله گالوانیزه سپنتا

از لوله گالوانیزه گرم آب رسانی سپنتا برای کارخانه ها و پروژه های ساختمانی استفاده می‌شود. این لوله ها دارای دو نوع لوله گالوانیزه سپنتا سبک و لوله گالوانیزه سپنتا سنگین بوده و هر یک از انواع آن دارای کاربرد های خاص خود در ساختمان هستند. لوله های گالوانیزه سپنتا، مطابق با سفارش مشتریان در متراژ های مختلف عرضه می شوند. لوله های گالوانیزه آب گرم سپنتا به علت داشتن آلیاژ خاص، یکی از مناسب ترین لوله ها برای انتقال آب شرب مصرفی محسوب می‌ شوند.
تولید لوله های سپنتا با استفاده از پوشش روی مطابق با استاندارد BS1387 بین 50 تا 75 میکرون صورت می گیرد و دارای دسته بندی زیر می باشد :
لوله گالوانیزه سبک / Light
لوله گالوانیزه سنگین / Heavy
طول استاندارد لوله گالوانیزه سپنتا 6 متر است که طبق سفارش مشتری در متراژهای دیگر هم عرضه می گردد. آلیاژ خاص استفاده شده در لوله های گالوانیزه آب گرم سپنتا، این محصولات را به یکی از مناسب ترین لوله ها برای انتقال آب شرب مصرفی تبدیل کرده است.

لوله گالوانیزه سپنتا سبک

لوله گالوانیزه سپنتا سبک ، یکی از انواع برند های لوله گالوانیزه سبک است که به صورت گالوانیزه گرم تولید می شود. مواد اولیه این لوله ها، لوله سیاه درزدار می باشد که برای مقاومت بیشتر، پوششی از جنس فلز روی، روی سطح آن کشیده می شود. گفتنی است که ضخامت و مقاومت لوله گالوانیزه سبک از ضخامت لوله گالوانیزه سنگین، کمتر است و سایز این لوله ها از ۱.۲ اینچ تا ۴ اینچ متغیر می باشد.

کاربرد لوله گالوانیزه سپنتا سبک

از لوله گالوانیزه سپنتا سبک، برای موارد مختلفی استفاده می شود که برخی از مهمترین آن ها عبارتند از :
ایجاد سازه های گلخانه ای
سالن های پرورش قارچ
ایجاد سازه های تزئینی
انتقال خطوط برق رسانی
ایجاد سازه هایی در قالب حفاظ
سیستم های انتقال آب با فشار ضعیف تر (تا ۱۲ بار) و درجه حرارت به نسبت پایین (تا ۶۰ درجه سانتی گراد)
سیستم های کاندوئیت

لوله گالوانیزه سپنتا سنگین

لوله گالوانیزه سپنتا سنگین ، در مقایسه با لوله گالوانیزه سبک از مقاومت و ضخامت بیشتری برخوردار است و البته قیمت بالاتری نیز دارد. لازم به ذکر است که تمام مراحل ساخت این لوله، شبیه به مراحل ساخت لوله گالوانیزه سپنتا سبک است. اما موارد مصرف این دو نوع لوله متفاوت است و لوله گالوانیزه سپنتا سنگین در موارد آب رسانی و بهداشتی ساختمان ها کاربرد دارد.

لوله گازی سپنتا

لوله گازی در صنایع تاسیساتی و گازرسانی دارای کاربرد زیادی است. این نوع لوله از جمله لوله های فولادی به شمار می‌آید که به علت داشتن ویژگی های مهمی مانند پایداری در برابر عوامل خورنده و … برای انتقال گاز و سیالات گازی بهترین گزینه محسوب می‌شود.‌
از پرفروش ترین لوله های گازی در زمینه انتقال گازهای خانگی و کارخانه جات صنعتی، می‌توان به لوله گازی سپنتا اشاره کرد. این لوله ها دارای انواع روکار و توکار بوده و در شاخه های ۶ متری تولید و عرضه می شوند. در شهرهای مختلف کشور مانند تهران، تبریز، اهواز و دیگر شهرها، تولید لوله گازی سپنتا صورت می گیرد. از این لوله برای سهولت در انجام پروژه‌ ها استفاده می شود. به گونه‌ ای که صاحبان پروژه‌ها با استفاده از آن می توانند به راحتی پروژه های خود را تجهیز کنند.

لوله گازی API سپنتا

لوله گازی API سپنتا ، یکی از پر مصرف ترین لوله های گازی در سطح کارخانه های صنعتی تا مصارف خانگی است.

API که مخفف عبارت American Petroleum Institute (موسسه نفت آمریکا) می باشد، تنها موسسه تامین کننده تجهیزات متنوع صنایع نفت و گاز خام در آمریکا است.

برای مصرف خانگی از لوله گازی ویژه سپنتا استفاده می‌شود که تحت استانداردهای بین المللی 5 ApiL و ملی ISIRI 3574 با برند ثبت شده مانیس گاز می باشد. این لوله بهترین جایگزین برای لوله های مانیسمان یا لوله های بدون درز است که از آن می توان در لوله کشی توکار ساختمان استفاده کرد.

کاربرد لوله های گازی سپنتا

تقسیم بندی لوله های سپنتا به علت نوع مصرف در پروژه های گازرسانی که معمولا گازرسانی منازل مسکونی است، به دو صورت توکار و روکار انجام می شود. این لوله های گازی به علت داشتن استحکام بالا و همچنین نوع استانداردی که در آن ها به کار رفته است، در ساختمان ها و کارخانه ها به صورت توکار به کار برده می شوند.

سایز لوله های سپنتا

لوله‌ های سپنتا با توجه به نوع مصرف در پروژه، نوع سایز و اندازه، متغیر است. سایزبندی نوع معمولی لوله سپنتا در سایزهای ۲.۱ تا ۶ اینچ بوده و لوله های ای پی آی گازی سپنتا از سایز ۱.۲ تا ۴ اینچ تولید و عرضه می شوند. تمامی لوله ها دارای ابعاد ۶ متری بوده و در سراسر آن استاندارد مربوط به تولید لوله به شکل شابلون که معمولا دارای رنگی زرد می باشد، نوشته شده است. بنابراین لوله معمولی و گازی را می توان به راحتی از یکدیگر تشخیص داد.

وزن لوله سپنتا

بعد از انتخاب نوع لوله، وزن آن دارای اهمیت زیادی است و به علت تاثیر مستقیمی که روی انتخاب لوله می گذارد، مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. همچنین بر روی قیمت لوله فولادی نیز تأثیر مستقیم می‌گذارد. برای پیدا کردن وزن لوله گازی سپنتا، ابتدا باید قطر داخلی و خارجی لوله را به دست آورد و سپس با استفاده از محاسبات پیچیده، می توان وزن لوله مربوطه را پیدا کرد. برای اطلاع از وزن لوله گالوانیزه سپنتا نیز می توانید به مقاله وزن لوله گالوانیزه سپنتا مراجعه نمایید.

نکات مهم در مورد لوله سپنتا

لوله های سپنتا که برای لوله کشی گاز ساختمان به کار برده می‌شوند، دارای جنس فولاد apl هستند.
لوله های گازی خانگی توکار مطابق با استانداردهای بین المللی API 5L و ملی ISIRI 3574 ساخته می شوند.
لوله های گازی توکار، در زمان بسیار کوتاهی تقریبا ۱۰ ثانیه و تحت فشار بالای ۰۵۱ بار قرار می گیرند تا بر روی آن ها تست هیدرواستاتیک انجام شود.
همه لوله های گازی توکار و روکار سپنتا از تاییدیه کیفیت برخوردار می باشند.

لوله سپنتا تهران

شرکت تولید لوله و پروفیل سپنتا تهران، دارای ظرفیت رسمی ۱۴۰ هزار تن از انواع لوله و قوطی، پروفیل فولادی و لوله گالوانیزه است. این شرکت دارای خطوط لوله سازی، خطوط تست هیدرواستاتیک، خطوط پروفیل سازی، خطوط تولید لوله گالوانیزه و … می باشد و مطابق با استانداردهای ملی، در آن تولید لوله های گاز خانگی، لوله های فولادی، لوله های گالوانیزه، لوله سیاه گازی و … انجام می شود.

شرکت نورد و لوله سپنتا مرند

یکی دیگر از تولیدکنندگان لوله سپنتا، شرکت لوله سپنتا مرند است. لوله های گاز رسانی در این شرکت مطابق با استانداردهای (ISIRI 3360 (DIN 2440 تولید می‌ شوند و برای مصرف در منازل، واحد های تجاری و ساختمان ها از این لوله ها استفاده می شود. در این شرکت لوله های مبلی، فولادی، شوفاژ و api نیز تولید می‌ شوند.

قیمت لوله گالوانیزه سپنتا

قیمت لوله گالوانیزه سپنتا به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت لوله سیاه درزدار، یکی از این عوامل می باشد زیرا همانطور که می دانید،‌ ماده اولیه لوله گالوانیزه سپنتا، لوله سیاه درزدار می باشد. از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت لوله سیاه درزدار، می توان به قیمت دلار اشاره کرد. وزن، سایز و سبک یا سنگین بودن لوله گالوانیزه سپنتا نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله گالوانیزه سپنتا هستند.

برای اطلاع از قیمت دقیق لوله گالوانیزه سپنتا با ما تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل