لوله گازی چیست؟

قبل از بررسی مزایا و مصارف لوله گازی در صنایع، بهتر است ابتدا تعریف مختصری از لوله گازی داشته باشیم. این لوله همان‌طور که از نامش پیدا است، برای انتقال گاز در پالایشگاه‌ها و همچنین برای انتقال گاز به بیرون از پالایشگاه‌ها و رساندن آن به ایستگاه‌های افت فشار به کار گرفته می‌شود. به‌ طور کلی، لوله‌های گازی در اشکال، ابعاد، موارد استفاده و همچنین روش ساخت باهم متفاوت هستند. مثلا مدلی که در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارد، با مدلی که در پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود، تفاوت بسیار زیادی دارد. لوله‌های گازی درون شهری در دو دسته کلی جای می‌گیرند:

  • لوله‌های گازی تغذیه: این لوله‌های گازی کمک می‌کنند که گاز کم فشارتر به سمت شبکه توزیع شهری انتقال داده شود. لوله‌های تغذیه پس از ایستگاه‌های افت فشار که فشار گاز کمترشده است، کاربرد دارند.
  • لوله‌های گازی توزیع: همان‌طور که از نام این دسته از لوله‌های گازی پیدا است، وظیفه توزیع گاز را در قسمت‌های مختلف شهر به عهده دارند. لوله‌های توزیع از نظر نحوه ساخت و همچنین ابعاد، با لوله‌های گازی صنعتی تفاوت به‌سزایی دارند.

 

لوله های گازی همانطور که گفته شد وظیفه انتقال گاز از یک نقطه به نقطه دیگر را دارند یا می توان گفت وظیفه انتقال گاز به سوی مصرف کننده را دارند.

برای گازرسانی شهری و انتقال گاز به منازل، لوله های گازی نقش مهمی را ایفا می کنند به همین دلیل برای تولید و نصب این لوله ها رعایت استاندارد های جهانی بسیار مهم می باشد و باید پس از نصب لوله های گازی حتما از سلامت و صحت نصب لوله ها اطمینان حاصل کرد.

تا حد امکان باید لوله های روکار استفاده شود مگر برخی پروژه ها که ناگزیر از لوله های توکار باید استفاده گردد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد لوله های گازی  و خرید این محصول با ما تماس بگیرید

 

دیگاه خود را ارسال کنید.