لوله فولادی سایز بالا
By منتشر شده در 2021/04/18دسته بندی0 Comments

لوله فولادی سایز بالا

فرآیند تولید لوله فولادی سایز بالا، تولید لوله های فولادی سایز بالا با قطر ۲۴ تا ۱۲۰ اینچ صورت می‌گیرد و این لوله ‌ها با روش‌ های U&O و RB ساخته می شوند. فرآیند تولید این لوله ها این گونه است که پس از آماده کردن لبه های ورق با کمک دستگاه های پرس سینه بزرگ و به شکل حرف U انگلیسی در می‌آیند و پس از آن لوله را در دستگاه قرار می دهند تا به شکل لوله فولادی در آید. یکی دیگر از روش های تولید لوله فولادی این گونه است که با کمک دستگاه های Roll Bending – Post Bending ورق فولادی را به لوله فولادی تبدیل می کنند.

در قسمت جوش بعد از انجام دادن عملیات اتوماتیک جوش موقت پیوسته، لوله های فولادی برای کامل کردن عملیات جوشکاری با فرایند جوش زیر پودری به دستگاه جوش داخلی و خارجی انتقال پیدا می کنند. تمامی عملیات تولید لوله فولادی و به ویژه دستگاه جوش با استفاده از تجهیزات مدرن که دارای سیستم های plc هستند، کنترل می شوند.

پس از اینکه در دستگاه انبساط لوله فولادی به شکل و ابعاد مورد نظر رسید، همزمان با تولید لوله فولادی در ایستگاه‌های مختلف آزمون های کنترل کیفی غیر مخرب مانند MT ،RT، VT، UT و فشار آب بر روی آن ها صورت می گیرد. کنترل ویژگی های ساختار متالورژیکی و خواص مکانیکی قسمت جوش و بدنه لوله فولادی با استفاده از نمونه گیری های پشت سرهم و آزمون های کنترل کیفی مخرب انجام می شود‌.

لوله های فولادی سایز بالا معمولاً دارای سایز ۲۴ اینچ تا ۱۲۰ اینچ هستند و ضخامت های مختلفی دارند. همچنین در تولید آنها استانداردهای ASTM و API به کار برده می شود.

لوله فولادی اسپیرال

لوله های فولادی با کمک تکنیک های مختلفی تولید می شوند. یکی از روش های تولید این لوله ها، تولید به روش اسپیرال می باشد‌. لوله های اسپیرال در واقع لوله هایی هستند که با روش درز جوش مارپیچ تولید شده اند.

تولید این لوله ها با استفاده از ورقه ‌های سیاه کویل فولادی صورت می‌گیرد. لوله اسپیرال با استفاده از دستگاه اسپیرال زن تولید می‌ شود. ابتدا ورق کویل فولادی درون دستگاه قرار داده می شود و سپس با در نظر گرفتن ضخامت و سایز لوله، ورق وارد دهانه کارگر می شود و با انجام نورد مارپیچ به شکل لوله فولادی اسپیرال در می آید.
در زمان نورد، درز آن را با استفاده از تکنیک جوش پر می کنند و در نهایت لوله ای تولید می شود که در صنعت به آن اسپیرال گفته می شود.

لوله های فولادی سایز بالا با تکنیک اسپیرال برای سایز های کوچک توجیه اقتصادی ندارند. این نوع لوله ها معمولاً در سایز های بالای ۴۰ اینچ تولید می شوند. همچنین امکان تولید لوله های اسپیرال فولادی به صورت آلیاژی نیز وجود دارد. البته باید دقت کرد که این لوله های آلیاژی اسپیرال باید تاییدیه های کیفی را داشته باشند.

کاربرد های لوله اسپیرال

لوله های فولادی اسپیرال در واقع در گروه لوله های درز مستقیم قرار می‌گیرند و در سایزهای خیلی بزرگ و با ضخامت های مختلفی آنها را تولید می کنند. این لوله ها به علت نوع نورد و جوشکاری مارپیچی که دارند با نام اسپیرال شناخته می شوند. جوشی که در این لوله ها وجود دارد، در برابر فشار سیالات و دیگر نیروهای وارده از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشد.

بنابراین این لوله ها را می توان در خطوط انتقال نفت و گاز و سیالات با فشار بالا استفاده کرد. این لوله ها دارای ظاهر بسیار زیبا، آب بندی آسان، تولید سریع و کم هزینه و همچنین نصب و اتصال سریع و آسانی هستند که از جمله مزایای آنها نسبت به دیگر انواع لوله های درز مستقیم محسوب می شود. همچنین این لوله ها قابلیت استفاده در صنایع مختلف و انواع سازه ها را دارند.

لوله های فولادی سایز بالا گزینه بسیار خوبی برای ساخت سازه های صنعتی هستند. این لوله ها برای تولید سازه های فضایی، سازه های ساحلی و سازه های تفریحی و همچنین برای شمع کوبی و … به کار برده می‌ شوند.

برای ساخت خطوط انتقال انواع سیالات صنعتی نیز می‌توان از این لوله ها استفاده کرد. در صورتی که این لوله ها در خطوط نفت و گاز و … به کار برده شوند، لازم است دارای تاییدیه هیدرواستاتیک و آنالیز مواد شیمیایی باشند و از خواص مکانیکی آلیاژ مورد استفاده برخوردار باشند.

برای خرید و اطلاع از قیمت لوله اسپیرال با

شماره های تلفن: ۴۴۲۵۴۵۶۵-۰۲۱
تلفن تماس: ۴۴۲۵۳۵۶۵-۰۲۱
تلفن همراه: ۰۴۳۴۵۶۵-۰۹۱۲

تماس حاصل فرمایید.

دیگاه خود را ارسال کنید.