لوله سیاه درزدار
By منتشر شده در 2020/10/07دسته بندیدیدگاه‌ها 5

لوله سیاه درزدار چیست؟

قبل از پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم لوله چیست؟ معمولا لوله ها جهت انتقال سیالات به کار برده می شوند که دارای روش های تولیدی مختلفی هستند.

در این مقاله شما را با لوله سیاه درزدار آشنا می کنیم. لوله های سیاه درزدار از طریق فرم دهی و جوش دادن ورق های فولادی ساخته می‌شوند و این لوله ها برخلاف لوله های بدون درز مانیسمان که دارای خط جوش نیستند، از خط جوش برخوردار می‌باشند.

لوله های سیاه درزدار با استفاده از روش تولیدی به صورت مستقیم یا اسپیرال تولید می‌شوند که در این روش، هزینه‌ های تولید کمتر خواهد بود. این لوله ها دارای انواع لوله سیاه درزدار سبک، لوله سیاه درزدار سنگین و لوله سیاه درزدار api می باشند. معمولاً در خطوط آبرسانی گرم و سرد، موتورخانه ها، گازرسانی ساختمان ها، ستون های برق و تاسیسات ساختمانی از لوله سیاه درزدار استفاده می ‌شود.

لوله بدون درز چیست؟

لوله بدون درز چیست ؟ در تعریف لوله های مانیسمان یا بدون درز، باید گفت که به صورت علمی به این لوله ها سیم لس نیز گفته می‌شود و دسته ای از لوله های فولادی هستند که در فرآیند تولید آنها از روش‌ های مختلفی برای جوش استفاده می‌شود. فرقی که این لوله ها با دیگر لوله ها دارند، ماده اولیه محصولات آنها می باشد، ولی در لوله های درزدار فرآیند تولید با استفاده از برش ورق، شکل دهی آن و جوش و سرانجام غلتک صورت می‌گیرد.

درمورد تولید لوله های مانیسمان، باید گفت که مقاطع فولادی به شکل شمش در آورده شده و با استفاده از حرارت و کشش و غلطک و عبور دادن از زره و همچنین با استفاده از نیرو های گریز از مرکز، تولید این لوله ها به انجام می رسد. تولید این لوله ها در صنایع مختلف صورت می گیرد.

تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار

لوله سیاه درزدار چیست

تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار

تفاوت لوله مانیسمان با لوله سیاه درزدار ، تفاوت لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار چیست ؟ لوله های سیاه درزدار ، دارای تفاوت‌های زیادی با لوله های مانیسمان می باشند. در لوله های مانیسمان خط جوش وجود ندارد، اما لوله های سیاه درزدار دارای خط جوش هستند و ناحیه جوشکاری شده موجب می شود که فشار و دمای قابل تحمل لوله، محدود شود. از این رو این لوله ها نسبت به لوله های مانیسمان فشار و دمای کمتری را می توانند تحمل کنند.

لوله سیاه درزدار نسبت به لوله های بدون درز، دارای هزینه های ساخت کمتری هستند و به علت وجود درز جوش در بدنه آن ها، استحکام آن ها محدود می شود. امروزه با وجود پیشرفت هایی که در فرآیندهای جوشکاری و متالوژی صورت گرفته است، لوله های درزدار دارای قابلیت های بهبود یافته شده اند و از آن ها می ‌توان به عنوان یک جایگزین مناسب جهت لوله های مانیسمان در بسیاری از کارها استفاده کرد.

از جمله تفاوت های اصلی لوله مانیسمان و لوله های درزدار، نوع ساخت این لوله ها می باشد. لوله های بدون درز و درزدار، هر دو با استفاده از آلیاژ کربن ساخته می‌شوند، ولی در لوله های مانیسمان هیچ گونه درزی وجود ندارد، اما لوله های درزدار از خط جوش در بدنه خود برخوردار هستند. این عامل یکی از تفاوت‌های اصلی میان لوله های مانیسمان و لوله های درزدار می باشد.

لوله های سیاه درزدار برای مصارف مختلفی دارای کاربرد می باشد که از جمله مصارف این لوله ها می‌توان به مصارف ساختمانی، لوله کشی شوفاژ و موتورخانه ها اشاره کرد.

مزایای لوله سیاه درزدار در مقایسه با لوله مانیسمان

مزایای لوله سیاه درزدار در مقایسه با لوله مانیسمان ، مزایا لوله های سیاه درزدار در مقایسه با لوله های مانیسمان بسیار زیاد است، برای مثال لوله های درز دار به راحتی قابل دسترس هستند و در زمان کوتاه می توان آن ها را فراهم کرد.

این زمان کم، برای مواقعی که نوسان قیمتی برای مواد اولیه وجود دارد، بسیار کاربردی خواهد بود. برخلاف لوله های مانیسمان بدون درز، در لوله های درزدار، سطح داخلی، قابل کنترل است. علاوه بر این لوله های درزدار دارای ضخامت دیواره پایدارتر و پیوسته تری هستند.

سطح لوله سیاه درزدار

سطح لوله سیاه درزدار ، در رابطه با سطح لوله های سیاه درزدار باید گفت که انواع لوله های درزدار فولادی، با توجه به نیاز در شکل های مختلفی به کار برده می شود که عبارتند از :

  • روغن کاری شده
  • گالوانیزه عمیق
  • سیاه
  • الکترو گالوانیزه
  • پوشش محافظ دار مانند اپوکسی

دسته بندی لوله های فلزی از نظر تولید

دسته بندی لوله های فلزی از نظر تولید به صورت زیر است :

  • لوله های بدون درز یا مانیسمان
  • لوله های درزدار

لوله های درزدار را طبق روش جوشکاری که روی آنها صورت می گیرد، در دسته بندی های بیشتری قرار می دهند. برای جوشکاری لوله های درزدار از دو روش کلی استفاده می شود که عبارتند از : جوشکاری با فلز پرکننده و جوشکاری بدون فلز پر کننده.

برای روش جوشکاری زیر پودری از فلز پرکننده استفاده می‌شود، با وجودی که در جوشکاری به روش EFW/HFW/ERW فلز پر کننده به کار برده نمی شود.
از طریق جوشکاری به روش زیر پودری، می توان لوله های درزدار با درز مستقیم یا مارپیچ را ساخت.

لوله های سیاه درزدار تا سایز متوسط معمولا از یک درز برخوردار هستند و برای سایزهای بزرگتر از ۲ ، درز جوش در ساخت آن ها استفاده می شود.

تولید لوله سیاه درزدار به روش اسپیرال

تولید لوله سیاه درزدار به روش اسپیرال ، یکی از روش های متداول برای تولید این لوله ها است. در این روش، لوله های درزدار به روش استاندارد تولید لوله در جهان، ساخته می شوند. در روش اسپیرآل، ورق را با گذاشتن از یک سر غلتک با درزی حلزونی به شکل گلوله در می آورند.

در این روش برخلاف لوله های درزدار مستقیم که تولید آنها به قطر لوله و به نام ورق بستگی خواهد داشت، با تغییر زاویه ورق نیز تغییر پیدا می‌کند. از این رو در روش اسپیرال، لوله با قطرهای مختلف و همچنین هزینه‌های کمتر در مقایسه با روش درز مستقیم ساخته می شوند.

تولید لوله به روش درز مستقیم

تولید لوله به روش درز مستقیم ، از دیگر روش های تولید لوله سیاه درزدار است. برای تولید لوله به روش درز مستقیم، با استفاده از ورق فولادی سایز لوله مورد نظر و همچنین ضخامت آن را برش می دهند و با عبور از غلتک های نورد شده، لوله را به شکل گرد در می آورند. پس از آن از دو روش جوشکاری ذوب الکتریکی یا جوشکاری با فرکانس بالا برای جوشکاری درز استفاده می کنند.

استاندارد لوله سیاه درزدار

استاندارد لوله سیاه درزدار ، استاندارد لوله های سیاه درزدار نشان دهنده کیفیت آن ها است. لوله های سیاه درزدار دارای استانداردهای مختلفی هستند که در آبرسانی و گازرسانی لوله ها بر اساس DIN 2441 و DIN 2440 تولید می شوند. طبق این استانداردها، قطر نامی لوله خارجی و دیوارها، ضخامت دیواره و وزن و طول لوله مشخص می شود.

خرید لوله سیاه درزدار

خری لوله سیاه درزدار ، خرید لوله سیاه درزدار باید با دقت زیادی انجام شود، زیرا لوله های سیاه درزدار با توجه به نوع جوش و همچنین مکانیزم جوشکاری دارای دسته های مختلفی هستند. برای مثال لوله های درزدار با جوش ERW (Electric Resistance Welded)، لوله درز دار با جوش SAW (Submerged Arc Welded)، لوله درزدار با جوش EFW (Electric Fusion Welded)، لوله درزدار درز اسپیرال که در اصطلاح به آن ها لوله درز مارپیچ نیز گفته می شود، لوله درز ماهیچه و غیره.

در صورتی که قصد خرید لوله سیاه درزدار را دارید، بهتر است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. در زمان خرید لوله سیاه درزدار، باید دقت کرد که ضخامت و وزن لوله درزدار در پیش فاکتور آن ذکر خواهد شد و مطابق وزن لوله ها روی آنها قیمت گذاری صورت می گیرد، بنابراین قیمت‌گذاری این لوله ها بر اساس این موارد انجام می شود.

برای خرید لوله سیاه درزدار لازم است که این لوله را بر اساس نوع نیاز خود و طبق برند آن خریداری کنید. این لوله ها معمولا به صورت شاخه های ۶ متری و به صورت به فروش می رسند.

قیمت لوله سیاه درزدار

قیمت لوله سیاه درزدار ، قیمت لوله سیاه درزدار به عوامل مختلفی از جمله طول، وزن و ضخامت لوله بستگی دارد. به طوری که هرچه ضخامت و وزن لوله بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. با توجه به مورد مصرف خود و با کمک مشاوران با تجربه وب سایت لوله برق، خریدی مطمئن، از لحاظ کیفیت و قیمت را تجربه کنید.

شما می توانید قیمت خرید لوله سیاه درزدار را در سایت های عرضه کننده این لوله ها، از جمله وب سایت لوله برق مشاهده فرمایید. در این سایت، قیمت لوله سیاه درزدار به صورت روزانه منتشر می‌شود و شما می توانید هر روز از جدیدترین قیمت لوله سیاه درزدار در وزن ها و ضخامت های مختلف آن، آگاهی پیدا کنید.

لازم به ذکر است که به دلیل نوسانات قیمت، برای اطلاع از قیمت لوله سیاه درزدار و تمام لوله ها، شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۴، با شماره تلفن های ۴۴۲۵۴۵۶۵-۰۲۱ و ۴۴۲۵۳۵۶۵-۰۲۱ و یا تلفن همراه ۰۴۳۴۵۶۵-۰۹۱۲  تماس بگیرید.

قیمت لوله سیاه

قیمت لوله سیاه ، متاسفانه در این روزها به دلایل مشکلات اقتصادی قیمت لوله سیاه مدام در حال تغییر می باشد. همانطور که گفتیم برای اطلاع از قیمت لوله سیاه باید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. با مراجعه به کارشناسان ما قیمت روز لوله سیاه را پرسیده و با خیال راحت از خرید خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قیمت لوله سیاه هر روز ممکن است تغیر کند. بنابراین اگر روزی قیمت لوله سیاه را مناسب دیدید فوری برای خرید این محصول اقدام نمایید زیرا ممکن است قیمت لوله سیاه فردا آن روز تغییر کند.

نام محصول سایز (inch) ضخامت (mm) استاندارد محل تحویل واحد فروش قیمت
قیمت لوله سیاه درزدار ۱/۲ اینچ ضخامت ۲ سپاهان ۱/۲ ۲ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۱/۲ اینچ ضخامت ۲/۵ سپاهان ۱/۲ ۲/۵ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۱/۴ اینچ ضخامت ۲/۵ سپاهان ۱/۴ ۲/۵ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۳/۴ اینچ ضخامت ۲/۵ سپاهان ۳/۴ ۲/۵ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۱ اینچ ضخامت ۲/۵ سپاهان ۱ ۲/۵ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۱/۲ اینچ ضخامت ۳ سپاهان ۱/۲ ۳ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۲ اینچ ضخامت ۳ سپاهان ۲ ۳ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۳ اینچ ضخامت ۳ سپاهان ۳ ۳ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۴ اینچ ضخامت ۳ سپاهان ۴ ۳ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۵ اینچ ضخامت ۴ سپاهان ۵ ۴ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۶ اینچ ضخامت ۴ سپاهان ۶ ۴ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۸ اینچ ضخامت ۴ سپاهان ۸ ۴ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۱/۲ اینچ ضخامت ۲ جهان پارس ۱/۲ ۲ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۳/۴ اینچ ضخامت ۲ جهان پارس ۳/۴ ۲ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۱ اینچ ضخامت ۲/۵ جهان پارس ۱ ۲/۵ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۲ اینچ ضخامت ۳ جهان پارس ۲ ۳ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۳ اینچ ضخامت ۳ جهان پارس ۳ ۳ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۴ اینچ ضخامت ۴ جهان پارس ۴ ۴ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۱/۲ اینچ ضخامت ۲ صدرا ۱/۲ ۲ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۱/۲ اینچ ضخامت ۲/۵ صدرا ۱/۲ ۲/۵ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۳ اینچ ضخامت ۲ صدرا ۳ ۲ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۲ اینچ ضخامت ۲ هیربد ۲ ۲ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۳ اینچ ضخامت ۲ هیربد ۳ ۲ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید
قیمت لوله سیاه درزدار ۴ اینچ ضخامت ۲ هیربد ۴ ۲ درزدار انبار کیلو گرم تماس بگیرید

تولید کننده لوله سیاه درزدار

تولید کننده لوله سیاه درزدار

پتروگرایش کوشاورزان یکی از بزرگترین تولید کننده های لوله برق می باشد.

تولید کننده لوله سیاه درزدار ، در کشور ما کارخانه های تولیدی و مختلفی در زمینه تولید لوله سیاه درزدار فعالیت می‌کنند و در ساخت این لوله ها به کاربری لوله دقت زیادی می‌شود تا نوع فلز و آلیاژی که برای تولید این لوله ها به کار برده می شود، به درستی انتخاب شود.

لوله های درز دار را می‌توان با استفاده از فلزاتی مثل فولاد، فولاد آلیاژی و آلومینیوم، مس، استنلس استیل و غیره تولید کرد. لوله نرده استیل که برای مصارف تزئینی تولید می‌شود، معمولا با استفاده از نورد استیل ۳۰۴ یا ورق استیل ۲۰۱ یا ورق استیل ۲۱۰ تولید می شود.

در رابطه با کاربری لوله فولادی درزدار باید گفت در صورتی که سیال عبوری از لوله فولادی درزدار، آب باشد و یا سیال مورد نظر با پی اچ خنثی شده باشد، می‌توان از ورق فولادی معمولی یا ورق ST37 برای تولید آن استفاده کرد، اما در صورتی که سیال و گاز و به ویژه گاز ترش باشد، لازم است از ورقه API 5L برای تولید آن استفاده کرد. در برخی موارد به این نوع لوله، لوله درزدار با تاییدیه تست گاز نیز گفته می‌شود. به طور معمول در خطوط انتقال گاز داخل شهری مثل لوله کشی گاز داخل ساختمان ها، از لوله های درزدار با ورق فولادی تست گاز استفاده خواهد شد.

لوله فولادی شوفاژی

لوله فولادی شوفاژی ، یکی از انواع لوله درزدار فولادی است که در صنعت دارای کاربرد زیادی می باشد. نورد ورق از جمله روش های متداولی است که برای ساخت لوله درزدار به کار برده می شود. برای مثال جهت ساخت مخازن بزرگ و یا شفت ها یا پایه ها، آن ها را با استفاده از روش نورد ورق می سازند. زیرا در این موارد سایز لوله های درزدار، غیر معمول بوده و لازم است که به صورت سفارشی ساخته شوند.

برای ساخت مخازن با استفاده از روش نورد ورق یا نورد، لوله لازم است که به شرایط عملیاتی دقت کرد. برای مثال میزان رطوبت و شرایط فیزیکی فرساینده باید در این موارد در نظر گرفته شود.

برای ساخت بویلرها با در نظر گرفتن دمای بالا و یا فشار بالا و همچنین شرایط عملیاتی، از ورق آلیاژی برای ساخت نورد کاری ورق استفاده می کنند. به عنوان مثال ورق های آلیاژی مانند a۵۱۶ یا ورق آلیاژی ۲۸۳ a برای این موارد به کار برده می شود. ولی در جوشکاری لوله درزدار لازم است که نوع فلز پایه در نظر گرفته شود تا الکترود مناسب و همچنین مکانیزم جوشکاری انتخاب شده، به درستی صورت گیرد. برای مثال در جوش لوله درزدار a۵۱۵ و یا لوله درزدار ۵۱۶ a و گرید های مختلف آن ها لازم است که از الکترود ۷۰۱۸ استفاده شود. همچنین شماره سایز یا قطر الکترود به ضخامت ورق هایی که با استفاده از آن، لوله های درزدار ساخته می شود، مربوط خواهد بود.

برای نورد لوله چدنی یا نورد لوله سوپر آلیاژها و همچنین نورد لوله استیل مانند اینکنونل، مونل و غیره، لازم است از الکترودهای استیل برای این کار استفاده کرد. چون این فلزات و آلیاژها در ساختار خود عنصر نیکل را دارند که نسبت به فولاد و چدن دارای شرایط جوشکاری متفاوتی می باشد.

فروش لوله سیاه درزدار

فروش لوله سیاه درزدار در وب سایت لوله برق انجام می شود. در مورد کاربرد های صنعتی باید گفت با توجه به تکامل و پیشرفت هایی که روی آنها صورت گرفته است، محصولات و سیستم‌ های لوله‌کشی دارای خدمات مختلفی هستند و به سرعت تکامل یافته اند.

از جمله محصولاتی که همیشه در صنعت از آن استفاده زیادی می شود، لوله ها می باشند. زیرا دارای انواع مختلف لوله استیل، لوله گالوانیزه، لوله درزدار و لوله بدون درز هستند. بازار خرید و فروش لوله های درزدار با تقاضای بسیاری همراه است. در این مقاله شما را با فروش لوله سیاه درزدار در انواع مختلف آن آشنا می کنیم.

لوله های درزدار لوله هایی هستند که در اثر فرم دهی و جوش دادن ورق های فولادی که دارای جنس ها و ضخامت های گوناگونی هستند، تولید می شوند. کارخانه های داخلی بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه تولید انواع لوله های درزدار فولادی و آهنی مشغول به فعالیت هستند و بخش عمده نیاز کشور از طریق این کارخانه ‌های داخلی تامین می‌ شود.

این لوله ها از طریق ورق و فرم دهی و جوشکاری به وجود می‌آیند که از اقطار کوچک تا بزرگ، امکان تولید آنها وجود دارد.
فروش لوله های سیاه درزدار برای کاربردهای مختلف چون موارد زیر صورت می گیرد :

  • پایه اسکله و پل
  • کشتی سازی، معدن و تونل
  • جهت انتقال مایعات و تولیدات پروفیل های قوطی و ساختن مصنوعات و سازه فلزی
  • ستون ساختمان، نرده و مبل
  • خطوط انتقال آب، نفت، گاز و پتروشیمی

همچنین فروش لوله سیاه درزدار برای انتقال سیالات با فشار پایین و همچنین انتقال دادن سیالات در سایز های بالاتر از ۲۴ اینچ صورت می‌گیرد.

معمولا این لوله‌ها از طریق سه روش زیر تولید می شوند :

  • لوله درز ماهيچه اي مستقيم EFW
  • لوله درز جوش به صورت اسپيرال SAW
  • لوله درز مخفي ERW

انواع لوله سیاه درزدار برای فروش

انواع لوله درزدار

انواع لوله درزدار در شرکت ما برای فروش تولید می شود.

انواع لوله درزدار برای فروش در وب سایت لوله برق موجود است. با توجه به استفاده‌ هایی که از لوله های سیاه درز دار می‌شود، این لوله ها در قطر و ضخامت مختلف و همچنین روش های تولیدی و نوع جوش متنوع تولید می شوند که پر مصرف ترین نمونه های لوله های درز مستقیم جوش الکتریکی ERW ، درز ماهیچه ای جوش مستقیم LSAW و لوله های با درز جوش اسپیرال SPIRALLY WELDED هستند.

لوله درز ماهیچه ای مستقیم

لوله درز ماهیچه ای مستقیم چیست ؟ لوله هایی که دارای قطر بالاتر از 10 اینچ هستند را می‌توان به صورت لوله درز ماهیچه مستقیم یا جوشکاری قوسی زیر پودری تولید کرد. دو تکنولوژی جهت ساخت لوله های فولادی با ابعاد بزرگ تر وجود دارد که این تکنولوژی برای تولید سایز هایی به کار برده می شود که تولید آنها با استفاده از فرآیندهای بدون درز امکان پذیر نمی باشد.

دو لوله تولید شده در سایزهای بزرگتر با استفاده از تکنولوژی های جوشکاری قوسی زیر پودری یا جوشکاری قوسی مارپیچی زیرپودری تولید می شوند. روش LSAW با استفاده از خم کاری و جوشکاری صفحات فلزی صورت می‌گیرد و بیشتر در کاربرد های صنعت نفت و گاز از این روش استفاده می‌ شود. لوله های درز دار ماهیچه مستقیم بیشتر برای انتقال سیالات به کار برده می‌شوند.

نحوه ساخت لوله های سیاه درزدار

نحوه ساخت لوله های سیاه درزدار چگونه است؟ در تولید لوله های درزدار از عملیات مختلفی استفاده می شود که شامل موارد زیر هستند :

  • برش کاری و آماده کردن نوار ورق به اندازه ی محیط لوله ها
  • تبدل ورق به لوله
  • جوش کاری درز لوله
  • براده برداری از سطح جوش
  • تقسیم لوله تولیدی به چندین شاخه مساوی
  • قاب گیری و صاف کاری لوله تولید
  • بازرسی و کنترل کیفیت لوله تولیدی

اکثر محصولات فولادی به صورت تکاملی می‌باشند و محصولات و مقاطعی که در نهایت تولید می شود با استفاده از این چهار فرم اولیه و اساسی از فولاد خام ساخته می شوند.

  • شمش
  • شمشه
  • شمشال
  • تختال

برای تولید لوله های فولادی از محصولات خام از شمش و اسلب استفاده می شود. برای تولید محصولاتی مثل لوله بدون درز از بیلت ها، میله جامد فولادیست استفاده می‌ کنند و برای دیگر لوله های فولادی از اسلب بلوک مستطیل شکلی از فولاد استفاده می کنند. سپس اسلب ها را مجددا گرم کرده و به ورق ضخیم و کویل آنها را تبدیل می‌کنند. برای تولید لوله های فولادی از چهار روش زیر استفاده می کنند:

  1. جوش پیوسته (فیوژن)
  2. جوش مقاومت الکتریکی
  3. بدون درز
  4. لوله درزدار با جوش زیرپودری
  5. لوله اسپیرال

لوله سیاه درزدار با جوش فیوژن (EFW)

لوله سیاه درزدار با جوش فیوژن (EFW) ، در تعریف لوله های درزدار با جوش فیوژن باید گفت که از جمله فرایند های تولید لوله ‌می باشد که به آن جوش پیوسته نیز گفته می شود که تولید آن در اندازه های “1/8 تا ۲/۱-4 ” صورت می گیرد. برای تولید لوله های جوش فیوژن فولادی با توجه به عرض و ضخامت برای اندازه و قطرهای مختلف استفاده می‌شود. لوله های فولادی پیوسته به هم جوش می خورند تا نواری طولانی به وجود آورند.

نوارهای فولادی، تراز و صاف می شوند و سپس آن ها را به کوره پیش گرم گازسوز که به دمای لازم برای فرم دهی رسیده است، وارد می‌ کنند. در انتهای کوره، غلطک ها شکل دهی به شکل بیضی و لوله را انجام می دهند و پس از آن لبه ها به آرامی با استفاده از غلتک ها برای جوش فوری به هم نزدیک خواهند شد.‌ جوش با استفاده از گرما و فشار حاصله از غلتک ها ایجاد می‌شود. سایز ‌ها و ابعاد غلطک های پایانی تغییر پیدا می‌کند و لوله ها شکل خواهند گرفت.

لوله های سیاه درزدار (جوشی) با جوش مقاومت الکتریکی (ERW)

لوله های سیاه درزدار (جوشی) با جوش مقاومت الکتریکی (ERW) را بشناسید. یکی از نمونه های رایج لوله ها که با استفاده از ورق های فولادی با ضخامت مناسب و عرض مشخص ساخته می شود، لوله های درزدار با جوش مقاومت الکتریکی می باشد. تولید این لوله ها با استفاده از نورد سرد صورت می‌گیرد و به این صورت است که ورق به شکل نوار از لا‌به‌لای غلطک هایی که دارای ابعاد مختلفی هستند، عبور داده می‌شوند و کم کم به شکل استوانه در می آیند.

در آخر هنگامی که لبه‌های ورق به هم نزدیک شده اند و در فاصله مناسب از یکدیگر قرار دارند، دستگاه جوش مقاومت الکتریکی، دو سر ورق را به یکدیگر جوش داده و در آخر اضافات جوش پلیسه گیری خواهد شد. فرایند تولید با استفاده از این روش، خیلی سریع صورت می‌گیرد و لوله هایی که دارای ضخامت های گوناگون و قطرهای گسترده هستند، در اندازه‌ های بلند تولید می‌شوند.

لوله های درزدار (جوشی) با جوش قوس الکتریک زیر پودری (SAW-LSAW-DSAW)

لوله های درزدار (جوشی) با جوش قوس الکتریک زیر پودری (SAW-LSAW-DSAW) چگونه تولید می شوند؟ برای پروسه تولید این نوع لوله ها، ابتدا صفحات فولادی را خم کرده و به شکل استوانه در می آورند و سپس لبه های ورق با فورج را در کنار یکدیگر می گذارند و شکافی به شکل v ایجاد می کنند. در آخر نیز دستگاه جوش قوس الکتریکی، شکاف را از طریق جوشکاری زیر پودری های مخصوص پر خواهد کرد.

لوله سیاه درزدار جوشکاری با فرکانس بالا

لوله سیاه درزدار جوشکاری با فرکانس بالا یکی از روش های تولید لوله جوش یا لوله درزدار می باشد که با نام HWF نیز معروف است. در این روش، جوشکاری با فرکانس بالا و از طریق تکنولوژی و فناوری های پیشرفته انجام می شود. ‌لوله های درزدار جوشکاری فرکانس بالا پس از جوشکاری، تحت عملیات حرارتی قرار گرفته و هیچ گونه مارتنزیت بدون کنترلی روی آنها باقی نخواهد ماند و فلش جوش می تواند از قسمت داخلی و خارجی خارج گردد.

لوله سیاه گالوانیزه درزدار

لوله سیاه گالوانیزه درزدار چیست؟ در مورد لوله گالوانیزه درزدار نیز باید گفت که این لوله ها در واقع همان لوله سیاه هستند که با گالوانیزه آن را آبکاری کرده اند. لوله گالوانیزه درزدار دارای انواع لوله های پر مصرف در صنایع گوناگون مثل صنعت ساختمان، پتروشیمی، نفت گاز و صنایع غذایی می باشد و به علت قیمت مناسب، وزن کم در مقایسه با دیگر لوله های بدون درز و همچنین تنوع بالا در ضخامت، این لوله ها دارای محبوبیت زیادی هستند و از آنها در ساخت انواع سازه های فلزی استفاده می شود. این نوع لوله ها دارای جنسی از آهن سفید نورد شده هستند که با استفاده از دستگاه های درز جوش درزهای آن به یکدیگر جوش داده خواهد شد. لوله های گالوانیزه درزدار به دو شکل سبک و متوسط ساخته می شوند.

مراکز فروش لوله سیاه درزدار

مراکز فروش لوله سیاه درزدار ، مراکز فروش لوله سیاه درزدار در بسیاری از شهر ها موجود است. همان گونه که می دانیم از طریق نورد ورق های فولادی، تولید لوله درزدار یا لوله جوش صورت می‌گیرد. ورق ها در ضخامت های لازم بر اساس سایز لوله برش داده می شوند و سپس آنها را وارد دستگاه نورد می‌کنند، پس از آن درز ایجاد شده را جوشکاری کرده و لوله وارد مرحله تست و کوینیک خواهد شد.

از آنجایی که لوله جوش دارای قیمت مقرون به صرفه تری است و دارای وزن کم می باشد، این لوله ها دارای سختی زیادی بوده و می تواند نیروی زیادی را تحمل کند. کارخانه های مختلفی با برندهای گوناگون تولید و فروش لوله سیاه درزدار را در سراسر کشور انجام می دهند. در صورتی که به دنبال دریافت قیمت لوله سیاه درز دار هستید، می توانید با مراجعه به سایت این کارخانه‌ ها لوله مورد نیاز خود را پیدا کرده و آن را سفارش دهید.

تولید این لوله ها در متراژهای ۶ و بالاتر صورت می‌گیرد و امکان سفارش لوله سیاه درزدار در متراژهای مختلف وجود دارد. در بازار، انواع مختلف لوله های درزدار داخلی و خارجی وجود دارد و انواع مرغوب و با کیفیت این لوله ها دارای نشان استاندارد ملی و بین‌المللی هستند. لوله های سیاه درزدار با کیفیت دارای شناسنامه هستند و از طریق نمایندگی‌های معتبر می‌ توان آنها را تهیه کرد.

فروش لوله سیاه درزدار در ابعاد مختلف

فروش لوله سیاه درزدار در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد. این لوله ها معمولاً از سایز ۲.۱ اینچ تا ۱۲۰ اینچ و با ضخامت های ۲ تا ۲۰ میلیمتری تولید شده و به فروش می‌رسند و در طول ۶ تا ۱۲ متر برش داده خواهند شد. برای تولید این لوله ها در صورتی که بر اساس نوع جوش انجام شود، اگر بر روی آنها هیچ گونه تستی صورت نگیرد، به آن لوله سیاه درزدار، لوله صنعتی نیز گفته می‌شود.

فروش انواع لوله سیاه درزدار

فروش لوله سیاه درزدار

خرید لوله سیاه درزدار از طریق شرکت پتروگرایش کوشاورزان

فروش انواع لوله سیاه درزدار ، توسط وب سایت لوله برق انجام می شود. لوله های فولادی درزدار دارای انواع مختلفی هستند که به لوله سیاه درزدار، لوله فلزی درزدار و لوله گالوانیزه درزدار تقسیم بندی می‌شوند. هر یک از این لوله ها با توجه به جنس و خصوصیاتی که دارند از کاربردهای مختلفی برخوردار می باشند.

در رابطه با لوله سیاه درزدار باید گفت که این لوله ها زیر مجموعه لوله های فولادی درزدار به شمار می آیند و در صنعت ساختمان از کاربرد زیادی برخوردار هستند. لوله های سیاه درزدار دارای دو نوع مختلف سبک و سنگین می باشند.

فروش لوله سیاه درزدار سبک درزدار در سایزهای ۱ تا ۳ اینچی صورت می‌گیرد و این لوله ها دارای وزن حدود ۵ تا ۷ کیلو گرم هستند. همچنین فروش لوله سیاه درزدار سنگین در وزن ۷۰ تا ۱۵۰ و ۲ کیلوگرمی صورت می‌گیرد و در سایزهای ۲ تا ۸ اینچ عرضه می شوند.

عوامل مؤثر روی قیمت فروش لوله سیاه درزدار

عوامل مؤثر روی قیمت فروش لوله سیاه درزدار را بشناسید. با در نظر گرفتن ضخامت و طول لوله های سیاه درزدار، قیمت این لوله ها متفاوت خواهد بود و چون ماده اولیه این لوله ها ورق می باشد و با استفاده از جوش به شکل لوله در می‌آیند، در مقایسه با دیگر لوله های مانیسمان که طی فرایند طولانی تر و سخت تری تولید آنها صورت می‌گیرد و از همان ابتدا به صورت لوله و بدون درز تولید می شوند، دارای هزینه ساخت پایین تری هستند.

همچنین از نظر میزان استحکام، لوله های مانیسمان چون در ساختار بدنه آنها از هیچ درزی استفاده نشده است و تحت فشار بالا تولید آن صورت گرفته، به میزان قابل توجهی دارای ساختار مقاوم تری می باشند. در نتیجه باتوجه به ساختاری که این لوله ها دارند در نوع مصرف و کاربرد آنها موثر خواهد بود.

روش تولید لوله سیاه درزدار

روش تولید لوله سیاه درزدار ، در فرآیند تولید لوله های سیاه درزدار از ورق کار گرم استفاده می کنند. لازم است ورق به شکل لوله در آورده شود و سپس درز آن را جوشکاری می‌کنند. در ساخت لوله سیاه درزدار فرآیندی که برای شکل دهی ورق به کار برده می شود، شامل موارد زیر است :

  • شکل‌دهی سه غلتکی
  • شکل‌دهی ورق به شکل U & O
  • شکل‌دهی اسپیرال
  • شکل‌دهی ورق به شکل J C O

سه روش اول گفته شده در بالا، جهت تولید لوله های درز مستقیم به کار برده می‌شود. برای تولید لوله با قطر بالا، بهترین روشی که می‌توان به کاربرد، روش اسپیرال است. روش ساخت لوله اسپیرال فولادی در مقایسه با روش ساخت لوله درزدار مستقیم، از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و این روش به راحتی صورت می گیرد.

در واقع باید گفت که در روش اسپیرال، ساخت قطرهای مختلف به سادگی و از طریق تغییر زاویه ورودی به تغذیه امکان پذیر می باشد. با وجودی که در روش درز مستقیم، جهت تولید قطرهای مختلف، لازم است که ورق های با پهنای مناسب را برش داده و سپس خط تولید برای هر قطر از لوله متفاوت باشد.

اما به طور کلی فرآیند تولید لوله ایستگاه درزدار شامل موارد زیر است:

  • ایجاد پخ در لبه طولی ورق
  • عملیات شکل دهی ورق
  • جوشکاری درز لوله
  • براده برداری از سطح جوش
  • برش لوله تولید شده به طول های مورد نظر
  • قاب گیری و صافکاری لوله های تولیدی
  • بازرسی و کنترل کیفیت لوله های تولید شده
  • بسته بندی و بارگیری لوله های تولیدی

انواع روش‌های جوشکاری لوله:

  • روش فلز پرکننده
  • روش بدون استفاده از فلز پرکننده
  • روش جوشکاری لوله درزدار با فلز پر کننده
  • جوشکاری پیوسته
  • جوشکاری ناپیوسته

جوشکاری به روش پیوسته

جوشکاری به روش پیوسته از جمله روش های قدیمی برای بستن درز لوله است. چون این فرایند سرعت بالایی دارد، به آن جوشکاری پیوسته گفته می شود.

جوشکاری ناپیوسته

جوشکاری ناپیوسته چیست؟ در تعریف روش جوشکاری ناپیوسته، باید گفت که در این روش از جوشکاری با استفاده از انرژی الکتریکی، یک جوش مقاومتی در راستای درز تولید به وجود می آید.

روش های استفاده از جوشکاری ناپیوسته :

  • فرآیند فرکانس بالای القایی
  • روش مقاومتی فرکانس بالا

سخن پایانی

در این مقاله شما را به صورت مفصل با لوله سیاه درزدار آشنا کردیم. امیدواریم با اطلاعاتی که از این مطلب به دست آوردید، بتوانید بهترین لوله را متناسب با مورد مصرفی خود پیدا کرده و خریداری نمایید. کارشناسان با تجربه لوله برق، آماده خدمت رسانی و مشاوره به شما عزیزان هستند. تنها کافی است که با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید تا از قیمت دقیق محصولات مطلع شده و از مشاوره رایگان کارشناسان لوله برق بهره مند شوید. منتظر تماس شما هستیم.

دیدگاه‌ها 5

  1. […] گالوانیزه سبک ، نوعی از لوله سیاه درزدار است که با استفاده از ورق های فولادی و آهنی ساخته می شود. […]

  2. علی 2021/01/19 at 16:59 - Reply

    قیمت لوله سیاه رو میخواستم بدونم.

    • لوله برق 2021/01/21 at 13:10 - Reply

      ارسال شد خدمتتون

  3. بهرام 2021/01/30 at 10:22 - Reply

    اگر شرکت شما خرید کنیم به شهرستان هم ارسال می کنید؟

    • لوله برق 2021/01/30 at 16:47 - Reply

      بله عزیز جان

دیگاه خود را ارسال کنید.