By منتشر شده در 2022/08/13دسته بندی0 Comments

لوله برق چیست؟

لوله ها از طریق اتصالاتی در دیوار یا کف ساختمان قرار می گیرند که سیم های برق را می پوشانند. از این لوله برای جلوگیری از صدمات ناشی از برق گرفتگی به افراد، سازماندهی کابل و سیم کشی ساختمان و جلوگیری از آسیب رساندن به هادی برق استفاده می شود. این لوله را می توانید در ساختمان های مسکونی، تجاری، ورزشی و … مشاهده کنید.

لوله مانیسمن گرید 40 لوله دیگری است که برای انتقال برق کار می کند اما در مکان های کم فشار استفاده می شود.

لوله های فولادی و گالوانیزه برق

انواع لوله های برق

لوله ها یا لوله های برق با متریال های مختلفی در بازار وجود دارد. انواع آن عبارتند از:

لوله برق فولادی

این نوع لوله به دو صورت روکار و توکار قابل استفاده است. لوله برق فولادی در برابر ضربه مقاوم است و گرد و غبار را جذب نمی کند. با خم شدن این لوله ها توسط دستگاه می توان از آنها در قسمت های مختلف استفاده کرد. مقاومت فشاری بالای این لوله ها باعث می شود تا در برابر خوردگی بسیار مقاوم باشند. این نوع لوله در برابر زنگ زدگی مقاوم نیست. لوله های فولادی یا لوله های برق نسبت به لوله های دیگر محبوبیت بیشتری دارند.

لوله برق گالوانیزه

این نوع لوله در دو نوع گالوانیزه سرد و گرم می باشد که با پوشش روی و کادمیوم در برابر زنگ زدگی مقاوم می باشد. از این لوله ها در کار و در زیرلایه گچی استفاده می شود.

لوله برق پلی اتیلن

لوله های پلاستیکی نرم که از لوله های شلنگی قوی تر و از لوله های PVC نرم تر هستند. قیمت این نوع لوله نسبت به لوله های پی وی سی بیشتر است.

لوله برق پلی آمید

این لوله های پلاستیکی نرم در بیش از نیمی از ساختمان ها استفاده می شود. پلی آمیدها لوله های سبک و انعطاف پذیری هستند که نسبت به انواع دیگر لوله های الکتریکی ارزان تر و ارزان تر هستند. اما اشتعال پذیری و اشتعال پذیری این نوع لوله ها مانع استفاده از آن در بسیاری از تاسیسات شده است.

لوله برق پی وی سی

نوعی لوله پلاستیکی سخت است که برای استفاده در سقف های بتنی مناسب است. اگرچه این لوله ها در برابر ضربه مقاوم هستند و در برابر حرارت مقاوم نیستند، اما مقاومت آنها در برابر مواد شیمیایی، اکسیداسیون و زنگ زدگی و عایق بودن آنها در کنار قیمت ارزان، همچنان این لوله ها را برای استفاده محبوب کرده است.

لوله برق شیلنگ

این لوله ها در دو نوع پلاستیکی و فلزی می باشند. لوله خرطومی پلاستیکی از مواد PVC ساخته شده است و به دلیل انعطاف پذیری بالا و استقامت کم شناخته شده است. لوله های خرطومی فلزی انعطاف پذیر به عنوان روکش استفاده می شود.

 

به شما بازدید کننده محترم پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظرتان با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید .

021-44254565

021-44253565

0912-0434565

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات فنی و تخصصی شما درباره این محصول می باشند.

دیگاه خود را ارسال کنید.