By منتشر شده در 2020/11/22دسته بندی1 Comment

لوله برق فلکسیبل (خرطومی) چیست؟

اگر علاقه دارید درباره ی لوله های برق فلکسیبل اطلاعات کسب کنید، می توانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله ما همه ی اطلاعات در مورد لوله برق فلکسیبل را در اختیار شما قرار می دهیم.

لوله برق فلکسیبل (لوله برق خرطومی) یکی از انواع لوله ها می باشد که با عایق پلی اتیلن و از سه لایه مجزا اما در یک قالب تولید می شود. لایه بیرونی (اولین لایه) و لایه درونی (آخرین لایه) از جنس فویل آلومینیوم لمینت شده می باشند و لایه میانی لوله برقی فلکسیبل نیز از عایق پلی اتیلن می باشد.

لوله فلکسیبل (عایق پلی استر) و کانال فلکسی (عایق پلی اتیلن) تفاوت های زیادی دارند. تفاوت های لوله فلکسیبل با عایق پلی استر و کانال فلکسی با عایق پلی اتیلن، ساختار کانال های خرطومی با عایق پلی اتیلن درهم تنیده و یکپارچه می باشد.

لوله برق فلکسیبل با عایق پلی اتیلن در اندازه های مختلفی تولید می شود. قطر این لوله ها از 10 تا 40 سانتی متر می باشد. معمولا اندازه ی هر شاخه از این لوله ها 10 متر می باشد.

مقاومت لوله برق فلکسیبل (لوله برق خرطومی) معمولا در محدوده -3 تا +140 درجه سانتی گراد می باشد. این لوله های فلکسیبل رطوبت را به خود جذب نمی کنند و مانع ایجاد تعرق می شوند. اگر قصد خرید لوله برق فلکسیبل را دارید می توانید با شماره های 02144253565 یا 02144254565 تماس بگیرید.

ویژگی لوله برق خرطومی

لوله فلکسیبل، لوله فلکسی (لوله خرطومی فلزی) یکی از انواع لوله ها می باشد. لوله خرطومی فلزی یک کانال فلزی با سطح مقطع گرد می باشد. این لوله ها انعطاف پذیر هستند و از آنها برای حفاظت از کابل های الکتریکی (برق) استفاده می شود. لوله های فلکسی ویژگی های خاصی دارند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.
ویژگی های لوله فلکسی:

  • انعطاف پذیری
  • مقاومت کششی بالا
  • مقاومت چرخشی بالا
  • مقاومت بالا در برابر فشار، ساییدگی و ضربه
  • عمر طولانی
  • مقاومت بالا در برابر فرسایش محیطی
  • مقاومت در برابر اشعه های ماوراء بنفش و نور آفتاب
  • مقاومت در برابر حرارت
  • توانایی تخلیه الکتریسیته ساکن با اتصال به زمین

لوله های خرطومی انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها ویژگی های مختلفی دارند و در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله سپند

لوله برق خرطومی فلزی روکش دار

بیشترین استفاده از لوله برق خرطومی فلزی روکش دار در نصب دوربین مداربسته می باشد. از لوله های برق فلکسیبل برای محافظت سیم ها و کابل ها در محیط های باز و محیط های مرطوب استفاده می شود.

لوله خرطومی فلزی بدون روکش

این مدل لوله های برق فلکسیبل روکش پلاستیکی  pvc ندارند و به همین دلیل در محیط های داخلی (محیط های بسته) مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع لوله برق خرطومی

لوله های برق فلکسیبل معمولا در محیط های بیرونی یا صنعتی برای محافظت از سیم ها و کابل ها استفاده می شوند. لوله های فلکسی در برابر ضربه های فیزیکی مقاومت بالایی ندارند، اگر نیاز به لوله با توان بالا در برابر فشارهای فیزیکی دارید باید از لوله های فلزی استفاده کنید. لوله فلکسی سایزهای مختلفی دارد. سایزهای استاندارد لوله فلکسی:

لوله برق فلکسیبل 11
لوله برق فلکسیبل 13
لوله برق فلکسیبل 16
لوله برق فلکسیبل 21
لوله برق فلکسیبل 25
لوله برق فلکسیبل 29
لوله برق فلکسیبل 36
لوله برق فلکسیبل 42
لوله برق فلکسیبل 48

شما می توانید با توجه به نیازهای خود لوله فلکسی مورد نیاز خود را از لوله فلکسی (لوله خرطومی فلزی) تهیه کنید. شماره های موجود در آگهی متعلق به لوله فلکسی می باشد.

خرید لوله برق فلکسیبل

خرید لوله برق فلکسیبل ، لوله برق خرطومی از جمله کانال های عایق دار می باشد. کانال های فلکسی پی وی سی شفاف کاربردهای متنوعی دارند. از این کانال ها در محیط های مسکونی، صنعتی، تجاری، درمانی ( اتاق های تمیز و اتاق عمل) و… برای تهویه هوای محیط استفاده می کنند. علاوه بر تهویه هوا این لوله ها در سیستم های جمع کننده، کشنده ی ذرات گرد و غبار و ذرات ریز چوب، دستگاه های چوب بری، کارخانجات چوب، انتقال مواد و… کاربرد گسترده ای دارند. همانطور که گفته شد لوله فلکسیبل (لوله فلکسی) لوله های منعطفی هستند که از جنس فلز می باشند. از این لوله ها به عنوان یک پوشش و محافظ جهت جلوگیری از آسیب دیدن کابل ها استفاده می شود.

کاربردهای لوله برق فلکسیبل

1- تاسیسات الکتریکی دارای محیط های مرطوب و گرد و غبار
2- سیستم های روشنایی
3- تابلوهای برق
4- محافظ فیبرنوری
5- سیستم تهویه مطبوع
6-  خطوط انتقال داده
7- استفاده در کف و سقف های کاذب
8- سیستم های نظارتی ( تصویری و دوربین های مداربسته)
9- اتصال انواع ماشین آلات و تجهیزات کارخانه ها
10- ایستگاه سوخت گیری بنزین ، گاز و… .

لوله خرطومی ( لوله شلاقی یا لوله برق خرطومی) دو نوع روکش دار و بدون روکش دارد. این لوله ها در سایزهای ۱۰۰، ۷۵، ۶۳ ، ۵۲ ، ۴۸ ، ۴۲ ، ۳۶ ، ۲۹ ، ۲۵، ۲۱،۱۶ ، ۱۳ ،۱۱ ، ۹ در خرید لوله برق فلکسیبل موجود می باشند. جهت خرید لوله فلکسیبل در سایزهای دلخواه به خرید لوله برق فلکسیبل مراجعه کنید.

قیمت لوله برق خرطومی

قیمت لوله فلکسیبل ، قیمت انواع لوله های فلکسیبل، فلکسی و خرطومی با توجه به جنس، سطح مقطع، ارتفاع و دیگر ویژگی های هر لوله متفاوت می باشد. با توجه به نوسانات بازار قیمت لوله فلکسیبل و قیمت لوله خرطومی روز به روز افزایش پیدا می کند و به صورت روزانه محاسبه می شود. هر یک از شما عزیزان که قصد خرید لوله را دارید می توانید از طریق قیمت لوله فلکسی از قیمت لوله فلکسیبل و قیمت لوله خرطومی مطلع شوید.

برای خرید و اطلاع از قیمت لوله برق فلکسیبل با

شماره های تلفن: ۴۴۲۵۴۵۶۵-۰۲۱
تلفن تماس: ۴۴۲۵۳۵۶۵-۰۲۱
تلفن همراه: ۰۴۳۴۵۶۵-۰۹۱۲

تماس حاصل فرمایید.

One Comment

  1. […] و باکیفیت ترین لوله های گالوانیزه در فروش لوله گالوانیزه پی جی 16 موجود می باشد. چند مورد از عواملی که در کیفیت […]

دیگاه خود را ارسال کنید.