لوله برق بدون درز
By منتشر شده در 2020/11/11دسته بندیدیدگاه‌ها 8

لوله های برق و دیگر ابزار های مرتبط با آن، برای محافظت هتدی های برق مثل کابل و سیم ها استفاده می شود تا این هادی ها به هنگام برق کشی آسیب نبینند. لوله های برق با توجه به جنس، روش اتصال آن ها و برخی ویژگی ها از قبیل الکتریکی، مکانیکی و همینطور انعطاف پذیری و مقاومت در برابر حرارت دسته بندی می شوند.
در این مقاله به سراغ لوله برق بدون درز خواهیم رفت ، تا با ویژگی ها و کاربرد آن بیش تر آشنا شویم.

لوله برق بدون درز چیست؟

لوله برق سیم لس ، به لوله های مانیسمان که به لوله های بدون درز نیز معروف هستند می گویند. این نوع از لوله برق ها در اصطلاح علمی SEAMLESS PIPE نام گذاری شده اند. لوله برق بدون درز ، به دسته ای از لوله ها می گویند که هنگام تولید آن ها از روش های جوش فلزات استفاده نمی شود و تفاوت دیگر در مواد اولیه تولید ان ها است.

کاربرد لوله برق بدون درز

در طیف گسترده ای از صنایع مانند: لوازم خانگی، دوچرخه، اتومبیل و …در سایزها و ضخامت های مختلف از لوله برق بدون درز استفاده می شود. این لوله برق ها در زمینه های مختلف از قبیل: شافت کولر، اگزوز، مشعل، کمک فنر، فرمن، نرده، حفاظ، داربست، لوله شوفاژ، لوله گاز و … نیز به کارمی رود.

اگر بیش تر به فضای اطراف خود دقت کنید می بینید که به دیل زیباتر بودن مقطع گرد، نسبت به مقاطع چند ضلعی در سازه هایی جنبه زیبایی سازی دارند، به کار می رود، مانند مکان های پر رفت و آمد مثل ایستگاه های اتوبوس، سالن های انتظار فرودگاه، پل های عابر پیاده و تیرهای روشنایی. لازم به ذکر است که استحکام و کیفیت ساخت آن ها از لوله های فولادی درزدار (جوشی) بالاتر است.

لوله سپند

لوله فولادی بدون درز در سیستم لوله کشی

لوله های بدون درز ، به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما و همینطور در برابر خوردگی، یکی از بهترین گزینه ها برای لوله کشی در فرایند های صنعتی و حتی پالایشگاهی هستند. اما گاهی از وله های دیگر با جنس های دیگر نیز در این زمینه ها استفاده می شود.

روش تولید لوله های برق درزدار

الف. تولید این لوله برق ها به روش اکسترود شمش(بیلت): در این روش یک شمش فولادی تحت کشش و نورد دچار ازدیاد طول می شود، و سپس با وارد شدن مبله جامد نوک نیز به مرکز شمش گداخته می شود، که باعث ایجاد لوله بدون درز می شود.

باید بگوییم که روش تولید لوله بدون درز به این صورت است که تولید از سایزهای بزرگتر به سایزهای کوچک تر است. برای مثال برای تولید لوله ای با سایز 2/1 اینچ، پس از حرارت ابتدا داخل شمش یک سوراخ 2/1 اینچی ایجاد می شود. پس از نورد و کشش در خط تولید، لوله 4/1 اینچی تولید شده و پس از سپس از طریق روش سردکاری، لوله 4/1 تحت کشش سرد و بعد از اینکه با اسید شستشو داده شد، چند مرحله مورد کشش قرار می گیرد تا لوله برق بدون درز 2/1اینچی به دست آید.

ب. تولید لوله بدون درز به روش ریخته گری گریز از مرکز: در این روش ماده ذوب شده در یک مجموعه گریز از مرکز ریخته شده و پس از شکل گیری، از قالب مربوطه تخلیه خواهد شد.

قیمت لوله برق بدون درز

تفاوت لوله درزدار با بدون درز

از روش های متفاوتی برای تولید لوله فولادی استفاده می شود. این لوله ها متناسب با روش هایی که برای تولید آن ها استفاده می شود، به دو دسته کلی لوله درزدار که به لوله جوشی و Welded نیز معروف است و همینطور لوله مانیسمان (Seamless) تقسیم می شوند.

لوله های درزدار، از ورقه های فولادی تولید می شود، به این صورت که ورقه های فولادی را به شکل لوله در می آورند و لبه های آن را به هم جوش می دهند. این در صورتی است که لوله برق بدون درز به روش سنبه کاری چرخشی از میلگردهای گداخته تولید می شوند و هیچگونه درز جوشی بر روی بدنه آن ها وجود ندارد. این روش باعث می شود تا استحکام این لوله ها بالا رود و کیفیتشان از لوله های درزدار بیش تر شود.

قیمت لوله برق بدون درز

قیمت لوله برق بدون درز ، لوله ها قدمت طولانی دارند که به منظور انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه با پیشرفت علم، بشر توانسته لوله ها را از جنس های متنوع و به شکل های مختلف تولید کند.

لوله های فولادی را می توان به طور عمده به دو دسته لوله درز دار و بدون درز تقسیم بندی کرد، در این بین لوله بدون درز توسط نورد گرم یا اکستروژن داغ تهیه می شود.

هنگامی که لوله بدون درز با نورد ساخته می شود، که روشی است شامل: سوراخ کردن مواد هنگام چرخش، سوراخ کردن قسمت مرکزی شمش توسط میله نوک تیز، قطعاتی استوانه ای و توخالی به وجود می آیند که لوه نام دارند.

قیمت لوله برق بدون درز به عوامل متعددی مانند نرخ دلار و فولاد ، بستگی دارد. نوسانات قیمت دلار و فولاد باعث می شود تا قیمت نهایی لوله بدون درز تولید شده متغیر باشد و مدام در حال نوسان باشد.

برای خرید و اطلاع از قیمت لوله برق بدون درز با

شماره های تلفن: ۴۴۲۵۴۵۶۵-۰۲۱
تلفن تماس: ۴۴۲۵۳۵۶۵-۰۲۱
تلفن همراه: ۰۴۳۴۵۶۵-۰۹۱۲

تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ها 8

  1. علی 2020/12/09 at 20:43 - Reply

    لوله برق بدون درز برای ابیاری هم مناسب هستند؟

    • سعید عاشوری 2020/12/09 at 23:56 - Reply

      پاسخ شما در ارتباط با لوله برق بدون درز توسط ایمیل داده شده است

  2. Niloo 2021/01/27 at 19:18 - Reply

    لدله های بدون درز واقعا به زیبایی فضا کمک میکنند

  3. یمقی 2021/02/01 at 10:58 - Reply

    لوله مانیسمان چینی هم دارید؟

    • لوله برق 2021/02/03 at 11:15 - Reply

      بله لوله مانیسمان چینی نیز موجود می باشد

  4. […] از پرکاربرد ترین لوله ها، لوله بدون درز رده 40 یا لوله مانیسمان رده 40 می باشد. لوله بدون درز رده 40 با روش های مختلفی تولید می […]

  5. […] اشاره خواهیم کرد: لوله مانیسمان در خطوط فشار قوی، لوله مانیسمان استیل در تولید صنایع غذایی و دارویی، لوله مانیسمان در خطوط […]

  6. […] لوله مانیسمان یا لوله سیملس ، که به لوله بدون درز معروف است از پر کاربردترین لوله های فلزی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی می باشد. در فرایند تولید لوله مانیسمان از هیچ گونه درز جوشی استفاده نشده است و لوله ها به صورت یکپارچه از شمش تولید شده است. […]

دیگاه خود را ارسال کنید.