وله فلزی برق
By منتشر شده در 2021/03/29دسته بندیدیدگاه‌ها 6Tags: ,

لوله برق فلزی ، از انواع مختلف لوله برق می توان به لوله برق فلزی اشاره کرد. این نوع از لوله های برق از طریق ورق گالوانیزه ساخته می شوند. همچنین برای مصرف در داخل پروژه های عمرانی به کار برده می شوند. لوله های برق فلزی به کشورهای مجاور نیز صادر می شوند.

تولید لوله برق فلزی

تولید لوله برق فلزی، در سایزهای pg11 الی pg48 اینچ صورت می گیرد و در انواع مختلف لوله های سبک و سنگین از نظر وزن و ضخامت تقسیم بندی می شوند.‌

لوله برق فلزی به صورت بندیل شده بسته بندی می شوند و بر اساس هر متر به فروش می‌رسند و در شاخه‌های ۳ متری این لوله ها را تولید می‌کنند. از موارد استفاده از لوله های فلزی می توان به مواردی چون لوله کشی در فضای بسته و به دور از باران و رطوبت و در برق کشی برای پروژه های سیستم های امنیتی دوربین های مداربسته و کابل کشی دستگاه های صنعتی نام برد.

لوله های برق فلزی دارای انواع مختلفی می باشد که از جمله انواع رایج آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله برق فلزی سبک
  • لوله برق فلزی پتروگرایش

آماده سازی لوله برق فلزی

آماده سازی لوله برق فلزی، برای جلوگیری از زنگ زدگی بیرون و داخل لوله برق های فلزی روی آن ها، از پوشش گالوانیزه استفاده می کنند. لوله های برق فلزی به روش غوطه وری و مطابق با استانداردها به روش متداول استفاده از گالوانیزه به کار برده می شود.

محصول تولیدی لوله برق فلزی دارای مشخصاتی است که شامل استاندارد تولید سایز و نام کارخانه از که آن را تولید کرده می باشد و این مشخصات روی این لوله ثبت می شود. سپس کار بسته بندی آن ها صورت گرفته و این لوله ها به انبار منتقل می شوند تا مطابق با نیاز و سفارش مشتری بارگیری و حمل شوند.

وله فلزی برق

قیمت لوله برق فلزی

قیمت لوله برق فلزی، برای مشاهده قیمت لوله برق فلزی و لوله فولادی جدول زیر را ملاحظه نمایید:

نام محصول طول ضخامت قیمت لوله برق فلزی
لوله برق فلزی 13.5 1 قیمت لوله برق فلزی
لوله فولادی 16.5 1 قیمت لوله فولادی
لوله برق فلزی 11 1 قیمت لوله برق فلزی
لوله فولادی گالوانیزه 21 1 قیمت لوله فولادی
لوله فولادی مشکی 29 1 قیمت لوله فولادی
لوله برق فلزی گالوانیزه 21.2 1 قیمت لوله برق فلزی
لوله برق فلزی قابل انعطاف 20.5 1 قیمت لوله برق فلزی
لوله فولادی عمقی داغ 28.3 1 قیمت لوله فولادی
لوله فولادی برق ضد انفجار 37 1 قیمت لوله فولادی

بوشن لوله فولادی

بوشن لوله فولادی ، یکی از انواع اتصالات لوله برق فلزی بوشن لوله فولادی می باشد. این بوشن با استفاده از ورق گالوانیزه ساخته می‌شود و برای اتصال میان لوله های برق با دیگر اتصالات به صورت دنده ای به کار برده می شود. این بوشن ها دارای سایزهای pg11 الی pg48 اینچ می باشند.

بوشن لوله فولادی در انواع بوشن های سبک و سنگین از لحاظ وزن و ضخامت تقسیم بندی می گردد.
در رابطه با تقسیم بندی بوشن لوله های فولادی باید گفت که از نظر وزن و ضخامت این بوشن ها دارای انواع سبک و سنگین هستند. این بوشن ها به صورت کیسه ای بسته بندی می شود و بر اساس هر عدد به فروش می رسند و در هر بسته از آن ۱۰۰ عدد تولید شود.

از جمله موارد و کاربردهای بوشن لوله فولادی گالوانیزه برق می‌توان به اتصال در لوله کشی در فضای بسته و به دور از باران و رطوبت در برق کشی اشاره کرد. این بوشن ها دارای انواع مختلفی هستند که شامل موارد زیر می باشد:
بوشن لوله فولادی پتروگرایش
بوشن لوله فولادی سبک
بوشن لوله فولادی سنگین

لوله برق آهنی

لوله برق آهنی ، یکی دیگر از انواع لوله برق فلزی لوله برق آهنی است که دارای انواع مختلفی می باشد. این لوله ها از طریق ورق سیاه تولید شده و دارای سایزهای pg11 الی pg48 اینچ می باشند. لوله های برق آهنی نیز در انواع مختلف لوله های سبک و سنگین از نظر وزن و ضخامت دسته بندی می‌شوند. بسته بندی لوله های برقی آهنی به شکل بندی شده بوده و بر اساس هر متر به فروش می‌رسند.‌ لوله برق های آهنی نیز در شاخه های سه متری ساخته می شوند.

از جمله موارد و کاربردهای لوله های آهنی می‌توان به لوله کشی در فضای بسته و به دور از باران و رطوبت اشاره کرد که برای پروژه های دوربین مداربسته کابل کشی در سوله های صنعتی و سیستم های امنیتی کاربرد دارند.
یکی از مبنای محاسبات انتخاب لوله برق می‌باشد از طریق این وزن و تعداد کابل ها می توان سایز مناسب لوله برق را انتخاب کرد. وزن لوله های برق طبق دو نوع پی جی و استاندارد بی اس تعیین می شود.

انواع لوله کاندوئیت فلزی

انواع لوله کاندوئیت فلزی ، لوله های کاندوئیت را بر حسب ضخامت و خواص فیزیکی که دارند در دسته های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند، مشتریان با توجه به خواص مکانیکی و حفاظتی و همچنین با در نظر گرفتن بودجه خود لوله های برق را انتخاب خواهند کرد. لوله های برق فلزی دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه این مقاله برخی از انواع آن را برای شما معرفی می کنیم:

کاندوئیت فلزی سخت (Rigid metal conduit (RMC)):
این نوع از لوله های برق فلزی دارای جداره ضخیم بوده و معمولا از جنس فولاد گالوانیزه تولید می‌شوند و فولاد ضد زنگ و همچنین آلومینیوم در تولید این لوله ها به کار برده می شود.

کاندوئیت سخت گالوانیزه (Galvanized rigid conduit (GRC)):
این نوع از لوله های فلزی در واقع همان لوله های فلزی فولادی گالوانیزه دو سر رزوه می باشند.

کاندوئیت فلزی میانی (Intermediate metal conduit (IMC)):
در رابطه با این نوع از لوله های فلزی باید گفت که این نوع لوله های فولادی از از ای ام تی سنگین تر بوده و نسبت به آر ام سی دارای وزن سبک تری هستند. این نوع از لوله ها می تواند به صورت رزوه ای باشند.

کاندوئیت فلزی برق (Electrical metallic tubing (EMT)):
جدار نازک هم شناخته می شوند. از کاندوئیت جی آر سی سبکتر هستند و دارای قیمت ارزان تری نسبت به این لوله ها می باشند. بنابراین مصرف آن ها بسیار زیاد بوده و لوله برق ای ام تی را رزوه نمی کنند ولی اتصالات آن به صورت پیچی می باشد.

تولید لوله برق فلزی

تولید لوله برق فلزی ، در کارخانه های تولیدکننده لوله برق فلزی انواع لوله برق فلزی و اتصالات آن تولید می‌شود. همچنین در این کارخانه امکان تولید لوله برق خرطومی فولادی وجود دارد. از لوله های برق می‌توان در لوله کشی برقی موتور خانه ها، سیستم کابل کشی اعلام حریق، سیستم های برق آب و فاضلاب، سیستم لوله کشی صنعتی، سیستم دوربین مداربسته و غیره استفاده کرد.

در هنگام تولید لوله برق فلزی در شرکت های تولید کننده مشخصاتی که این لوله ها دارند، در آن به همراه نام کارخانه، استاندارد تولید و سایز لوله ها بر روی لوله ها ثبب شده و بعد از آن این لوله ها را برای بسته بندی و ارسال و انبار آماده می کنند. سپس با توجه به سفارش مشتری لوله های برق فلزی بارگیری خواهند شد.

لوله فولادی برق

لوله  فولادی برق ، برای نگهداری و حفاظت از کابل های برق در طول مسیر سیم کشی از لوله های  فولادی برق استفاده می شود. این لوله ها برای برق کشی ساختمان ها به کار برده می شوند. لوله های برق فولادی را می‌توان با استفاده از دستگاه لوله خم کن فرم داده و از این رو را در مکان‌های مختلفی برای عبور سیم های برق از آن استفاده کرد. لوله های ورق فولادی در برابر ضربات دارای مقاومت بسیار زیادی هستند.

لوله های فولادی برق گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند. تولید لوله برق فولادی در دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد صورت می‌گیرد. از لوله گالوانیزه گرم برای محافظت از سیم های برق در برابر عوامل خارجی استفاده خواهد شد. درون و بیرون این نوع از لوله ها را با استفاده از گالوانیزه پوشش‌دهی کرده و معمولا این لوله ها به صورت روکار استفاده می‌شوند.

در مقایسه با لوله های گالوانیزه سرد نوع لوله گالوانیزه گرم دارای مقاومت بالاتری بوده زیرا آبکاری آن ها معمولا در دمای بالا و ۴۲۰ درجه سانتیگراد صورت می گیرد. لوله های گالوانیزه سرد در دمای پایین آبکاری می‌شوند و از طول عمر حدود ۵ سال برخوردار می باشند‌. اگر در مقابل آب و رطوبت نباشد این لوله ها می توانند طول عمر بیشتری نیز داشته باشند.

برای مصارف توکار از لوله برق فولادی استفاده می شود و همچنین تولیدکنندگان انواع مختلفی از این لوله را تولید می‌کنند و به بازار عرضه می کنند. لوله های فولادی برق از ظرفیت های مختلفی برخوردار بوده و امکان عبور دادن سیم های برق با ضخامت های گوناگون از میان آن وجود دارد. در ساختمان‌های تجاری، ساختمان‌های مسکونی، مدارس، بیمارستان ها و غیره از لوله های برق فولادی استفاده می‌شود.

جهت محافظت و نگهداری از سیم و کابل برق در طول مسیر سیم کشی در واحدهای صنعتی و پروژه های ساختمانی به‌کارگیری لوله های برق فولادی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. اجرای لوله برق فولادی به صورت داخلی و یا روی سطحی صورت می گیرد.

وزن لوله گالوانیزه سنگین

وزن لوله گالوانیزه سنگین

انواع لوله های فولادی برق

لوله فولادی برق مشکی

لوله فولادی برق مشکی ، این نوع از لوله های فولادی با استفاده از رنگ در برابر زنگ زدگی مقاوم می ‌شوند و این لوله ها را می‌توان در فضای داخلی بناها در بتن به کار برد. کاربرد این لوله های فولادی در ارتباط مستقیم با زمین و یا در جایی که در مقابل نفوذ عوامل زنگ زدگی و خوردگی شدید می باشد مجاز نیست.

لوله فولادی گالوانیزه (لوله های فولادی گالوانیزه درز جوش)

لوله فولادی گالوانیزه ، این نوع از لوله های فولادی و متعلقاتی که دارد در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارای مقاومت بسیار زیادی مثل کادمیم بوده و از درون و بیرون پوشیده خواهد شد. این لوله ها را می توان زیر اندود گچی استفاده کرد.

لوله فولادی قابل انعطاف (لوله فلکسیبل)

لوله فولادی قابل انعطاف ، در برخی موارد که لوله های فولادی برق از درز انبساط ساختمان گذر می کند و یا برای اتصال کردن برق موتورها و یا دستگاهی که فعالیت آن ها از طریق ایجاد ارزش صورت می گیرد می توان از لوله های فولادی قابل انعطاف متناسب با نوع لوله کشی ساختمان استفاده نمود. داخل این لوله های برق لازم است پوششی از لاستیک یا مواد مشابه برای انعطاف پذیری باشد.

لوله فولادی گالوانیزه عمقی داغ

لوله فولادی گالوانیزه عمقی داغ ، این نوع از لوله های برق و متعلقاتی که دارد، برای لوله کشی روکار که در فضای بیرونی صورت می‌گیرد و یا در مواردی که لوله های برق در معرض عواملی مثل خوردگی و زنگ‌زدگی هستند، مثل محل‌هایی برای رطوبت بالا و همچنین در مواردی که مقاومت مکانیکی زیاد است باید به کار برده شوند.

لوله های فولادی گالوانیزه بدون درز ضد انفجار

این نوع از لوله های فولادی برق و متعلقاتی که دارد برای مناطقی که امکان انفجار و آسیب فیزیکی در آن وجود دارد و لازم است برای لوله کشی آن به کار برده شود استفاده خواهد شد.

 

خرید لوله فولادی برق

استاندارد ساخت لوله فولادی برق

دیدگاه‌ها 6

  1. […] دارد. یعنی لوله گالوانیزه فولادی عمقی داغ، لوله های برق گالوانیزه عمقی داغ و … انواع مختلف لوله داغ را […]

  2. مشفق 2021/01/26 at 09:26 - Reply

    می خواستم قیمت لوله فولادی را بدونم؟

    • لوله برق 2021/01/28 at 09:46 - Reply

      قیمت لوله فولادی متغیر است. برای اطلاع از قیمت روز لوله ها تماس بگیرید

  3. amin 2021/02/01 at 10:13 - Reply

    لوله فولادی برق دارای ضمانت و خدمات پس از فروش می باشد؟

    • لوله برق 2021/02/03 at 11:17 - Reply

      شرکت پتروگرایش ضمانت لازم را برای محصولات خود می کند

  4. […] لوله برق فولادی به دو صورت روکار و توکار به کار برده می شود. لوله های برق فولادی در مقابل ضربه بسیار مقاوم بوده و گرد و غبار را به خود جذب نخواهند کرد. از طریق خم کردن این لوله ها با استفاده از دستگاه می توان آن ها را در بخش‌های مختلف به کار برد. این لوله ها دارای مقاومت فشاری بسیار بالایی بوده و از این رو در مقابل خوردگی از خود مقاومت زیادی نشان خواهند داد. لوله های فولادی در برابر زنگ زدگی چندان مقاوم نیستند. در مقایسه با دیگر لوله های برق محبوبیت لوله های فولادی بسیار بیشتر می باشد.‌ […]

دیگاه خود را ارسال کنید.