لوله برق

تولید کننده لوله برق و لوله فولادی

وزن لوله گالوانیزه سپنتا

وزن لوله گالوانیزه سپنتا

تولید کننده لوله برق ، استفاده از لوله برق در ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. از این رو یکی از موارد بسیار مهم در تایید یا عدم تایید ایمنی ساختمان چه ساختمان های اداری و چه مسکونی و یا تجاری به کار بردن لوله برق می باشد. لوله برق برای به وجود آوردن پوشش روی سیستم الکتریکی ساختمان ضرورت زیادی دارد و مهندس ناظر این موضوع را در مورد پایان کار هر پروژه در نظر خواهد گرفت. در این مقاله شما را با تولید کننده انواع لوله برق آشنا می کنیم.

تولید کننده لوله برق

تولید کننده لوله برق ، در کارخانه هایی که تولید کننده لوله برق می باشند، انواع مختلف لوله برق و اتصالات آن تولید می‌شود. همچنین در این کارخانه ها امکان تولید انواع لوله برق خرطومی، پی وی سی، فولادی، پلی اتیلن، پلی آمید، لوله برق نسوز و غیره وجود دارد.

در موارد مختلفی مانند لوله کشی برق موتورخانه ها یا سیستم کابل کشی اعلام حریق، سیستم لوله کشی صنعتی، سیستم های خرطومی برق آب و فاضلاب، سیستم های شبکه های کامپیوتری و سیستم های دوربین مداربسته و غیره از لوله های خرطومی برق استفاده خواهد شد.

در زمانی که این لوله ها تولید می شوند نام شرکت های تولید کننده لوله و مشخصات محصول تولیدی آن، نام کارخانه، سایز لوله ها و استاندارد تولید و موارد دیگری روی لوله ها قرار خواهد گرفت و پس از آن که این لوله ها بسته بندی شدند برای ارسال به انبار آماده شده و پس از دریافت سفارش مشتری لوله های برق بارگیری و حمل خواهند شد.

تولید کننده انواع لوله در برق کشی ساختمان

تولید کننده انواع لوله برق کشی ساختمان ، لوله های برق از تجهیزات مهم در صنعت برق ساختمان به شمار می‌آیند. این لوله ها برای حفاظت از کابل های برق در مسیر سیم کشی قرار می‌گیرند. با استفاده از لوله های برق می‌توان به سیم کشی برق ساختمان نظم بیشتری بخشیده و امنیت آن را فراهم کرد. از لوله های برق برای مواردی مثل کابل های دوربین مداربسته، کابل های مخابراتی، فیبر نوری، پوشش سیم های برق و غیره استفاده می کنند.

از آنجایی که کابل ها و رشته هایی که از لوله برق عبور داده می‌شوند، رسانا هستند، از این رو در کارخانه های تولید کننده لوله برق لوله ها را به گونه ای می سازند که برای کاهش خطرات احتمالی از آن ها استفاده شود. سیم های رسانای جریان برق باعث بروز حوادث جبران‌ناپذیری خواهند شد. اما اگر حفاظت و نگهداری آن ها از طریق لوله‌های برق صورت گیرد، این خطرات احتمالی کمتر می‌شود و ایمنی ساختمان بالا خواهد رفت.

تولید لوله های برق دارای انواع مختلفی دارند و از متریال مختلفی برای تولید این لوله ها استفاده می شود. بنابراین انواع گوناگون این لوله ها با سایز های مختلف به بازار عرضه می شود. استفاده از لوله های برق باعث می شود که ساختمان دارای دوام و ماندگاری بیشتری بوده و همچنین تعمیر و تعویض و یا تقویت کابل ها از طریق این لوله ‌ها به راحتی صورت خواهد گرفت. در ادامه این مقاله به بررسی انواع لوله های برق که در کارخانه های تولید کننده لوله برق تولید می شوند، خواهیم پرداخت و ویژگی های هر یک از این لوله ها را بررسی می کنیم.

تولید کننده لوله فولادی

تولید کننده لوله برق فولادی، در کارخانه تولید کننده لوله برق یکی از محصولاتی که تولید می‌شود، لوله برق فولادی می باشد. این لوله ها جهت نگهداری و حفاظت از کابل های برق در طول مسیر سیم کشی استفاده می‌شوند. لوله های فولادی در برق کشی ساختمان به کار برده می شوند.

لوله برق فولادی را می توان با استفاده از دستگاه خم کن فرم داده و آن را در مکان های گوناگونی برای عبور سیم برق به کاربرد. لوله های برق فولادی در برابر ضربه دارای دوام بسیار خوبی هستند و همچنین این لوله‌ها گرد و خاک را به خود جذب نمی‌کنند.

در کارخانه تولید کننده لوله برق فولادی این لوله ‌ها را در دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تولید کرده و آن را روانه‌ی بازار می‌کنند. از لوله های گالوانیزه گرم برای محافظت از سیم ها در برابر عوامل خارجی استفاده خواهد شد. داخل و بیرون این لوله ها را با استفاده از گالوانیزه پوشش داده و معمولاً این لوله ها را به صورت روکار به کار می‌برند. در مقابل لوله های گالوانیزه سرد، لوله گالوانیزه گرم قرار دارند که دارای استحکام بالاتری می باشند. چون آبکاری این لوله ها در دمای ۴۲۰ درجه سانتی گراد صورت می گیرد.

لوله های گالوانیزه سرد در دمای پایین آبکاری می‌شوند و بنابراین این لوله ها در صورتی که به آنها رطوبت نرسد، دارای طول عمر ۵ سال یا بیشتر خواهد بود. برای مصارف توکار از این لوله استفاده می شود. تولید کنندگان لوله برق انواع مختلفی از لوله های فولادی را روانه‌ی بازار می‌کنند که این لوله ها دارای ظرفیت های مختلفی هستند و امکان عبور سیم های برق با ظرفیت های مختلف از میان آن ها وجود دارد. از این لوله ها برای مصارف مختلفی مثل بیمارستان ها، مدارس، ساختمان های مسکونی، مساجد، ساختمان های تجاری و غیره استفاده می کنند.

تولید کننده لوله برق پی وی سی

تولید کننده لوله برق پی‌وی‌‌سی، یکی دیگر از انواع لوله برق که در کارخانه تولید کننده لوله برق آن را می سازند لوله برق پی وی سی می باشد. این لوله ‌ها را از جنس پلاستیک یا بی بی سی تولید می کنند و جهت عبور کابل های برق بر روی دیوارها استفاده می‌شوند. لوله های pvc از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و امکان‌ خم کردن آن ها در زاویه دلخواه نیز وجود خواهد داشت.

در حقیقت باید گفت که این نوع لوله ها دارای حالت فنری مانند هستند و در لوله کشی برق ساختمان بدون شکستگی و یا ترک خوردگی به کار می روند. در بازار به لوله های پی وی سی لوله پلیکا نیز گفته می شود. تولید کننده لوله برق این لوله ها را به گونه ای می سازد که در مقابل لوله های فلزی که از قابلیت خم پذیری برخوردار نیستند می‌توانند گزینه بسیار خوبی باشند و همچنین قابلیت فرم پذیری خوبی دارند.

قیمت لوله های پی وی سی بسیار مناسب بوده و همچنین از ویژگی های مانند مقاومت در برابر ضربه، پایداری در برابر سایش، عدم آسیب پذیری در مقابل مواد اسیدی و شیمیایی، قابلیت ضد حریق، سهولت در نفوذناپذیری بالا اشاره کرد.

همچنین تولید کننده لوله برق این نوع لوله ها را می‌تواند به صورت خرطومی نیز بسازد. لوله برق پی وی سی در بازار با قیمت های مناسب عرضه می شوند و تنها عیبی که این گونه از لوله ها دارند این است که احتمال تغییر حالت یا ترک خوردگی در برابر سرما و گرما در آنها بالا می باشد.

وزن لوله گالوانیزه سنگین

مزایای استفاده از لوله پی وی سی

طول عمر بالای لوله های پی وی سی یکی از مزایای مهم این نوع از لوله های برق می باشد. همچنین قیمت این لوله ها یکی از مواردی است که پیمانکاران و فعالان حوزه ساخت و ساز به آن اهمیت زیادی می‌دهند.

استفاده از لوله pvc به عنوان لوله برق موجب می‌شود که به علت ارزان بودن آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. همچنین باید ذکر کرد که این لوله ها به علت جنس پلیمری که دارند از جمله لوله های نسوز هستند. در واقع لوله های نسوز زیرمجموعه لوله برق pvc به شمار می آیند.

لوله برق پی وی سی از سوی وزارت نیرو تایید شده هستند و مجوز لازم را دارند. این گونه به نظر می رسد که در مقایسه با لوله های مورد استفاده قبلی مثل لوله های مسی و لوله های آلومینیومی لوله های pvc با وجود مزایایی که دارند از ارجحیت بسیار زیادی در ساختمان سازی برخوردار باشند.

لوله های پی وی سی دارای مزایای زیادی هستند که از جمله مزایای آن ها می‌توان به سبک بودن و همچنین سهولت در حمل و نقل آنها اشاره کرد. این لوله ها از انواع لوله برق هستند که در مقایسه با دیگر لوله ها دارای قیمت ارزان تری می باشند. لوله های پی وی سی به خوبی می‌توانند به عنوان محافظ سیم های برق عمل کرده و در کف و دیوارهای ساختمان به کار برده شوند.

همچنین این لوله ها یک محافظ بسیار خوب در سیم کشی ساختمان ها هستند که برای صنایع کشاورزی، مراکز انتقال آب و فاضلاب، برای انتقال مواد شیمیایی مثل اسیدها و بازهای قوی و ضعیف و همچنین در کارخانجات تولید مواد شیمیایی به کار برده می شوند.

تولید لوله های پی وی سی در سه نوع لوله های پی وی سی فشار ضعیف و فشار نیمه ضعیف و فشار قوی صورت می گیرد که در کارخانه تولید کننده لوله برق از انواع لوله پی وی سی فشار قوی استفاده می شود.

تولید کننده لوله برق پلی اتیلن

تولید کننده لوله برق پلی اتیلن ، یکی از انواع پرمصرف لوله برق که توسط تولید کننده لوله برق تولید می شود، لوله برق پلی اتیلن می باشد. این لوله های پلیمری در برقکاری ساختمان بکار برده می‌شوند و از جنس پلاستیک نرم بوده و بنابراین دارای وزن بسیار سبک هستند و قابلیت نصب آسانی دارند. برقکاران همواره از این لوله ها استفاده می کنند.

تولید کننده لوله برخی لوله های پلی اتیلن را در ابعاد مختلف و ظرفیت های گوناگونی برای جدا کردن کابل های برق می سازد. لوله های پلی اتیلن دارای انعطاف پذیری زیادی هستند. بنابراین استحکام آن ها بسیار مناسب می باشد. چون این نوع از لوله های برق دارای سرعت اجرای اتصالات جوشی و دنده زیادی هستند، از این رو پیمانکاران برای ساختمان سازی علاقه زیادی به استفاده از این لوله ها دارند.‌

لوله های پلی اتیلن نسبت به دیگر لوله های پی وی سی از قیمت بالاتری برخوردار بوده و در تولید این لوله ها از مواد پلیمری استفاده می شود. این مواد به عنوان یک عایق بسیار خوب جهت کابل های برق به کار برده می شوند.

تولید کننده لوله برق گالوانیزه گرم و سرد

تولید کننده لوله برق گالوانیزه گرم و سرد ، لوله های فولادی گالوانیزه در دو نوع سرد و گرم در کارخانه تولید کننده لوله برق تولید می شوند که از نوع گرم آن ها برای فضاهای خارجی و روباز که در معرض خوردگی قرار دارند به کار برده می شوند و همچنین نوع سرد این لوله ها در فضای داخلی به کار برده می شوند.

در کارخانه های تولید کننده لوله برق گالوانیزه گرم و سرد برای تولید این لوله ها از روی و کادمیم استفاده می‌کنند. این مواد لوله ها را در برابر زنگ زده مقاوم کرده و لوله های گالوانیزه گرم و سرد برای استفاده زیر اندود گچی به کار برده می شوند.

تولید کننده لوله های خرطومی پلاستیکی

نوع دیگری از لوله های تولید شده در کارخانه تولید کننده لوله برق لوله خرطومی پلاستیکی است که این لوله ها از جنس pvc بوده و در بسته‌های ۱۵ متری و ۲۵ متری تولید می‌شوند که دارای قدرت های مختلفی بوده و به بازار عرضه می‌شوند. از این لوله ها می توان در مناطق خشک به صورت رو کار استفاده کرد.‌ این لوله ها دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و قیمت آن ها ارزان می باشد. از معایبی که این نوع از لوله ها دارند استقامت کم آن ها می باشد.

لوله های خرطومی فلزی یا فلکسی

از دیگر انواع لوله های تولید شده در کارخانه های تولید کننده لوله برق لوله های خرطومی فلزی یا فلکسی است که به صورت فلزی بوده و قابلیت انعطاف را دارد. این لوله ها را به صورت روکار به کار می‌برند و از استحکام بالایی برخوردار می باشند.

تولید کننده لوله خم سرد

تولید کننده لوله خم سرد ، یکی دیگر از انواع لوله های تولید شده در کارخانه تولید لوله برق، لوله خم سرد می باشد که این نوع لوله برق دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و در برابر تنش های فیزیکی به خوبی می تواند از خود مقاومت نشان دهد. همچنین این گونه از لوله ها از نظر کشش و وزن سبکی داشته و بنابراین این لوله ها را به راحتی می توان با استفاده از فنر خم کرد.

فرآیند تولید لوله برق یو پی وی سی

در رابطه با محصولات یو پی وی سی باید گفت که این محصولات از پودر خام پی وی سی تولید می شوند و در یک فرآیند فشاری و دمایی شکل داده می‌شوند که فرایند اصلی آن اکستروژن نامیده می‌شود. این پلیمرها و افزودنی های آن در کارخانه میکس می شوند.

مواد اولیه را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و در این فرآیند که فرایند اختلاط نام نامیده می‌شود، افزودنی‌های ذوب شده و سطح دانه های پی وی سی پوشش‌دهی می‌شود. پس از آن مواد مخلوط شده به مخزن خنک کننده منتقل می‌شود و دمای آن به حد نصاب پایین می‌آید.

اکسترو از یک سیلندر که از المنت های حرارتی قابل کنترل برخوردار بوده که درون آن دو مارپیچ با محور مخالف مواد را چرخانده و به سمت جلو منتقل می کند. در این فرآیند مواد pvc با استفاده از گرما فشار و برش حالت مذاب در خواهند آمد. مواد مذاب از درون قالب عبور داده شده و با توجه به سایز لوله انتخاب می شوند. طراحی قالب بسیار مهم بوده و چون تاثیر زیادی در یکنواختی محصول نهایی ایجاد می کند.

بعد از آنکه لوله برق پی وی سی از قالب اکسترود خارج شد، در یک کالیبراتور با استفاده از جریان هوا به اندازه مناسب خواهد رسید. کالیبراتورها معمولاً دارای اندازه ۳ برابر قطر لوله می باشند. زیرا برای ثابت کردن قطر لوله پیش از مرحله نهایی و به علت سرمایش در وان آب لوله برق پی وی سی به دمای کنترل شده خواهد رسید.

سپس از یک دستگاه کپله سر هر شاخه لوله برق پی وی سی را به شکل مادگی به وجود می‌آورد که در دو نوع اتوماتیک و دستی ساخته می‌شود. پس از آن نمونه ها با توجه به سایز خود بسته بندی شده و به انبار فرستاده می‌شوند.

تولید کننده لوله فلزی برق

تولید کننده لوله فلزی برق ، یکی از ابزارهایی است که جهت محافظت از سیم و کابل در محیط های داخلی و یا خارجی صنعتی و کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

همینطور تولید لوله فلزی برق در ساختمان های اداری و مسکونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت پتروگرایش کوشاورزان تولید کننده لوله فلزی برق ، انواع این لوله ها را در اندازه های مختلف و گاهی هم به سافرش مشتری تولید می کند.

تولید کننده های لوله فلزی برق امروزه در سطح کشور زیاد شده اند. برای انتخاب یک لوله فلزی برق با کیفیت باید قبل از خرید به خوبی درباره آن شرکت تحقیق کنید.

خواص و مزایای لوله برق یو پی وی سی

تولید لوله های یو پی وی سی دارای خواص و مزایای زیادی هستند که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خروج از نسخه موبایل