انواع لوله مانیسمان
By منتشر شده در 2021/04/14دسته بندی0 Comments

انواع لوله مانیسمان ، لوله قطعه ای استوانه ای و تو خالی است که در سیستم های لوله کشی برای منتقل کردن مایعات، گازها و در برخی موارد جامدات مورد استفاده قرار می گیرد. لوله ها از فلزات مختلفی ساخته شده اند و با توجه به ویژگی های مختلفی که دارند در قسمت های مختلف کاربرد دارند. همانطور که گفته شد لوله ها انواع مختلفی دارند که چند نمونه از آن ها شامل لوله مانیسمان، لوله سیاه درزدار، لوله گالوانیزه و… می باشد. مواد اولیه، روش ساخت، ضخامت، کاربرد و… هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. به طور کلی لوله ها به دو دسته لوله درز دار و لوله بدون درز تقسیم می شوند. نام دیگر لوله مانیسمان، لوله سیملس است.

لوله های درز دار : در زمان تولید لوله های درزدار از روش های مختلف جوشکاری استفاده می کنند به همین دلیل لوله های درز دار برای فعالیت های صنعتی مثل صنایع پالایشگاهی، هیدروکربنی، منتقل کردن نفت و گاز، اکتشاف، سیلندرهای هیدرولیک، بویلرها، صنایع خودروسازی و… مناسب نیستند. این لوله ها معمولا در بخش های فشار پایین و متوسط صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

از آن جایی که در صنایع نیاز به لوله های مقاومی داریم که بتوانند فشار بالا را تحمل کنند لوله های بدون درز را تولید می کنند. لوله های بدون درز را با نام لوله مانیسمان نیز می شناسند.
لوله های مانیسمان هیچ خط جوشی ندارند و اصلا نشت نمی کنند و ترک نمی خورند. این لوله ها با شرایط آب و هوایی مختلف سازگاری دارند و در برابر فشارهای بالا و تنش های فیزیکی مقاومت بسیار بالایی دارند.

لوله های مانیسمان اولین بار در اواخر قرن 19 توسط برادران مانیسمان تولید شده اند.
این لوله ها از مقاطع فولادی که به شکل شمش هستند تولید می شوند. این شمش ها به وسیله ی حرارت، کشش، غلطک، عبور از زره و… به لوله تبدیل می شوند. لوله های مانیسمان (لوله بدون درز) با سه روش سنبه کاری چرخشی، ریخته گری به وسیله نیروی گریز از مرکز و ریخته گری پاششی تولید می شوند.

انواع لوله مانیسمان

انواع لوله مانیسمان

کاربردهای لوله مانیسمان:

لوله های مانیسمان نسبت به سایر لوله ها کاربرد کم تری دارند و معمولا در صنایع حساس مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های مانیسمان در خطوط فشار قوی، خطوط هیدرولیک و خطوط نفت و گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های مانیسمان با توجه به کاربرد، سایز، قطر، ضخامت، رده و… انواع مختلفی دارند. این لوله ها به دو شکل 6 متری و 12 متری در رده های 20، 40، 60، 80 ،120 و 140 تولید می شوند. در ادامه راجع به چند نمونه از انواع لوله مانیسمان صحبت خواهیم کرد.

انواع لوله مانیسمان

از انواع لوله مانیسمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله مانیسمان رده 20

لوله مانیسمان رده 20 یکی از انواع لوله های مانیسمان می باشد. لوله مانیسمان رده 20 نسبت به رده های بالاتر کاربرد کمتری دارند. زیرا این لوله ها تحمل فشار کمتری دارند. ضخامت لوله های رده 20 2/5 تا 12/70 میلی متر می باشد. لوله های مانیسمان رده 20 6 متر طول دارند.
وزن این لوله ها تقریبا 8 کیلوگرم می باشد. لوله های مانیسمان رده 20 به دلیل ضخامت کمی که دارند در پروژه های صنعتی استفاده نمی شوند.

قیمت لوله مانیسمان رده 20

امروزه قیمت همه ی اجناس افزایش پیدا کرده است. در پی آن قیمت لوله های مانیسمان رده 20 نیز افزایش داشته اند. قیمت این لوله ها با توجه به کاربرد خاص لوله، رده لوله، متراژ لوله، سایز لوله، ضخامت و کشور تولید کننده ی آن متغیر می باشد. قیمت ارز و تورم بازار نیز چند نمونه از مواردی هستند که در قیمت لوله مانیسمان رده 20 تاثیر دارند.

لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40 نیز یکی از انواع لوله بدون درز می باشد. لوله مانیسمان رده 40 یکی از کاربردی ترین لوله های بدون درز می باشد. از لوله مانیسمان رده 40 در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و سیستم های ساختمانی استفاده می شود.

لوله های رده 40 مقاومت بسیار بالایی دارند و فشار زیادی را تحمل می کنند، به همین دلیل در لوله کشی گاز و آتش نشانی ها مورد استفاده قرار می گیرند. سایز لوله مانیسمان رده 40 1/2 تا 34 اینچ می باشد. طول این لوله ها نیز 6 متر است. لوله مانیسمان رده 40 رنگی مایل به سفید دارد.
همانطور که گفته شد لوله مانیسمان رده 40 جزء کاربردی ترین و محبوب ترین لوله های مانیسمان می باشد.

قیمت لوله مانیسان رده 40

ضخامت رده لوله مانیسمان رده 40 نسبت به لوله مانیسمان رده 20 بیشتر می باشد به همین دلیل قیمت آن نیز بالاتر است. تعیین قیمت این لوله ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان رده 40 به مرکز فروش لوله مانیسمان رده 40 مراجعه کنید.

لوله مانیسمان رده 60

زمانی که رده لوله افزایش می یابد در واقع قطر و اندازه ی لوله مانیسمان بیشتر می شود. برای مثال قطر و ضخامت لوله رده 60 نسبت به لوله رده 40 یا لوله رده 20 بیشتر می باشد.
لوله های رده 60 به دلیل ضخامتی که دارند از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند اما کاربرد بسیار کمی دارند. لوله های مانیسمان رده 60 از قطر 8 تا 24 اینچ تولید و به بازار عرضه می شوند.

قیمت لوله مانیسمان رده 60

همانطور که گفته شد لوله رده 60 کاربرد زیادی ندارد به همین دلیل قیمت دقیقی از آن وجود ندارد. برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان رده 60 باید به مراکز فروش لوله مراجعه نمایید.

لوله مانیسمان رده 80

لوله مانیسمان رده 80 یکی از انواع لوله های مانیسان است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها مورد استفاده قرار می گیرد. از لوله مانیسمان رده 80 در ساختمان ها برای گازکشی استفاده می شود. این لوله ها در سایزهای 2/1 تا 34 تولید و به بازار عرضه می شوند.
لوله های رده 80 برای محل هایی که نیاز به فشار و دمای بالایی دارند مناسب هستند.

قیمت لوله مانیسمان رده 80

قیمت لوله های مانیسمان رده 80 با توجه به سایز، قطر، وزن، طول و دیگر مشخصات ظاهری و فنی متفاوت می باشد. این روزها با توجه به نوسانات بازار قیمت لوله مانیسمان رده 80 متغیر است و به صورت روزانه محاسبه می شود. برای اطلاع از آن باید به فروش لوله مانیسمان رده 80 مراجعه کنید.

لوله مانیسمان رده 120

لوله مانیسمان رده 120 نیز یکی دیگر از انواع لوله مانیسمان می باشد که با توجه به رده ی بالایی که دارد از ضخامت بسیار زیادی نسبت به لوله های رده 40،60،80 و… برخوردار می باشد. از این نوع لوله نیز در صنایعی که نیاز به لوله با تحمل فشار بالا دارند استفاده می شود.

قیمت لوله مانیسمان رده 120

قیمت لوله مانیسمان رده 120 نسبت به سایر لوله ها با رده ی پایین تر کمی بالا می باشد. چند نمونه از عواملی که در تعیین قیمت لوله مانیسان تاثیر دارد شامل: کشور تولید کننده، سایز، قطر، رده، قیمت فولاد و آهن آلات، نوسانات ارز، نوسانات بازار و… می باشد.

برای خرید و اطلاع از قیمت لوله مانیسمان با

شماره های تلفن: ۴۴۲۵۴۵۶۵-۰۲۱
تلفن تماس: ۴۴۲۵۳۵۶۵-۰۲۱
تلفن همراه: ۰۴۳۴۵۶۵-۰۹۱۲

تماس حاصل فرمایید.

 

دیگاه خود را ارسال کنید.